Reesi Kuslap: 6.klassi lapsed ehitavad Ateena linna maketi

ruumiharidus1-e1428571441743.jpg
Mõned 8.lennu osalejad on asunud tutvuat tegema ruumiharidusõppe põhimõtetega. See õpe keskendub meid ümbritseva ruumi ja keskkonna märkamisele ning selle analüüsimisele erinevates õppeainetes või õppeainete üleselt. Ruumiharidusõpet saab rakendada näiteks ajaloos, kui teemaks on linnad: milliseid linnu ehitati antiikajal, milliseid keskajal, miks ehitati majad kahekorruselised, miks ehitati tänavad otse/käänulised, millised olid kaitserajatised jne.

Reesi Kuslap NK 8.lennust rääkis, et ta osales ühes selleteemalisel töötoas. "Kuna arhitektuur on minu jaoks uus teema ja ma pole sellega varem kokku puutunud, tundsin huvi ja otsustasin uurida," kommenteeris ta jõudmist ruumiharidusõppeni.  "Minu jaoks avardas töötuba silmaringi - andis uusi mõtteid ja meetodeid, mida klassiruumis rakendada, millele ja miks võiks keskenduda mingit teemat õppides," lisas Reesi.

Saadud kogemusi hakkas ta kohe järgmisel päeval ajalootunnis kasutama. Töötoast anti õpetajatele kaasa Arhitektuurikooli õppematerjalid - majade ja linna ehitamiseks mõeldud šabloonid ja joonised. Kuna 6. klass õpib Vana-Kreekat ja Ateena linna, siis otsustati valmistada Ateena linna makett. Õpilased teadsid öelda, et kuna tulevad uhked majad, siis nendes elavad aristokraadid. Töö on veel pooleli, kuna on üsna aeganõudev, kuid samas väga põnev.

"Olemasolemate vahenditega püüame valmistada Ateena linnale iseloomulikke ehitisi - valmis on sõjajumalanna Athena kuju ja akropol. Kuna tegu on keelekümblusklassiga, on töö mitmekülgselt hariv - harjutada saab koostööd, kannatlikust, täpsust ja loomulikult uusi sõnu (katus, trepp, korsten jne). Kui makett valmis, plaanime seda koolisisesel kevadnäitusel esitleda," rääkis Reesi Kuslap.
ruumiharidus2
Lähemalt saab lugedasiit:

http://www.arhitektuurikool.ee/http://www.sirp.ee/s1-artiklid/arhitektuur/arhitektuuriope-koolitundi/