Kas iga laps Eestis ei saa juba väga head haridust?
PISA testide järgi oleme tõesti maailma tipus. Samas jääb praegu iga viies õpilane vaid põhiharidusega ning see piirab tema edasisi valikuid ja eneseteostusvõimalusi. On koole, kus 96% lastest omandab keskhariduse ja samas on ka koole, kus rohkem kui pooled lapsed jäävad põhiharidusega. Nendele ja teistele õpilastele paremate võimaluste loomiseks töötavad Noored Kooli osalejad koolides, kus põhiharidusega piirduvaid õpilasi on praegu keskmisest rohkem. Loe rohkem.
Milline on Noored Kooli panus?
Noored Kooli panustab kolmel tasandil: õpetamine, koolikeskkonna arendamine ja muud vilistlaste tegevused.
Õpetamisel pöörame erilist tähelepanu õpilaste õpipädevuse arendamisele, st õppimist toetavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujundamisele, alustades uskumusest, et kõigi inimeste võimekus ja õppimisvõime on alati arendatavad.
Koolikeskkonna arendamisele suunavad osalejad oma tähelepanu programmi teisel aastal. Nad veavad koosloome meetodeid kasutades eest arendusprotsessi, mille käigus otsitakse üheskoos lahendusi oma koolis tajutud probleemile.
Kolmas tasand on kõik vilistlaste tegevused. Noored Kooli toob inimesed teistest valdkondadest haridusse ja annab neile praktilise kogemuse, mis aitab neil haridussüseemi keerulisi probleeme mõista.
Millist muutust oleme 16 aasta jooksul loonud?
~34 000
õpilast
Noored Kooli osaleja õpetab keskmiselt 100 õpilast. Seega on osalejad kokku jõudnud ~34 800 õpilaseni.
377
uut inimest Eesti haridussüsteemis
Osaleja töötab vähemalt kaks aastat õpetajana. Programmi teisel aastal veab ta oma koolis eest koosloomeprojekti, et vähendada just selles koolis õpilaste edasiõppimist takistavaid probleeme.
üle 80%
vilistlastest töötavad haridusvaldkonnas
Pärast programmi leiab iga vilistlane endale sobiva edasise rolli. Suurem osa jätkab õpetajana, lisaks on vilistlaste seas 11 koolijuhti, õppejuhte, haridusalgatuste juhte, õppekavade arendajaid jne. Loe rohkem siit.
Noored Kooli vilistlastega seotud haridusalgatused:
Noored Kooli väärtused
PIDEV ÕPPIMINE
Leiame õppimisvõimaluse igast kogemusest. Analüüsime oma tegevuste mõju ja teeme neist järeldusi. Kasutame ebaõnnestumisi tulevaste õnnestumiste mootorina.
JULGUS VÕTTA VASTUTUST
Me ei kohku kinnistunud süsteemide ees, oleme valmis võtma vastutust, kaasa lööma, ära tegema. Otsime alati erinevaid võimalusi probleemide lahendamiseks.
USK MUUTUSTE VÕIMALIKKUSESSE
Meil on kõrged ootused õpilastele – iga laps suudab! Meil on kõrged ootused iseendale ja üksteisele – muutus algab minust! Usume, et iga käitumise taga on positiivne mõte ja mingi vajadus.
HOOLIVUs
Me teame, et iga inimene on oluline ja eriline. Seetõttu oleme suheldes igaühe vastu hoolivad. Märkame teisi ja paneme enne tegutsemist ennast nende rolli.
Võrgustik Teach for All
ühendab programme 61 riigis üle maailma. Noored Kooli on neist üks vanimaid: Eesti oli kolmas riik maailmas, kus programm loodi.
Kõik järgivad samu põhimõtteid:
Leitakse ja arendatakse võimekaid juhte ja eestvedajaid.
Töötatakse koos koolide ja kogukondadega.
Tehakse koostööd avaliku ja erasektoriga.
Luuakse eetvedajate võrgustik.
Noored Kooli osaleja on selle ülemaailmse kogukonna liige ning ta võib kohtuda teiste organisatsioonide osalejatega, teha koostööd nt oma klassiruume videokõne kaudu ühendades või kogemusi vahetades.
ORGANISATSIOONIST
Sihtasutus Noored Kooli (NK) loodi 2006. aastal Heateo Sihtasutuse ja Swedbanki poolt. NK on selle aja jooksul Eesti haridusse juurde toonud üle 300 mitmekülgse taustaga motiveeritud ja tegusa inimese. Kaheaastase programmi vältel ning hiljem vilislastena on nad töötanud selle nimel, et iga laps Eestis saaks väga hea hariduse, mis tagab talle võimalikult laiad valikud elus.
Oleme jõudnud umbes 120 kooli üle Eesti ning toetanud rohkem kui 31 000 õpilase arengut.
Sihtasutuse Noored Kooli põhikiri on kinnitatud asutamisotsusega 29. novembril 2006 ja muudetud liikmete otsusega 25. juulil 2007, 4. märtsil 2010 ja 2. detsembril 2011.
Lisaks järgime Eesti Vabaühenduste Liidu vabaühenduste eetikakoodeksi põhimõtteid.
2016. aastal ilmus Civitta uuringu “Muu töökogemusega inimeste õpetajaametisse sisenemise barjäärid ja vajalikud toetusmeetmed programmi Noored Kooli rakendamise kogemusel” lõpparuanne. Sellega saab tutvuda SIIN.