Millega tegelevad meie vilistlased ehk karjäärivõimalused hariduses pärast Noored Kooli programmi
Õpetaja
Kuna heaks õpetajaks arenemine võtab aega, siis soovitame oma osalejatel jätkata õpetamist samas koolis ka vähemalt kolmandal aastal. See aitab osalejal suurendada oma mõju koolikogukonnas ja luua pikaajalisi muutusi. Nt on suurepärane tunnustatud õpetaja 6. lennu vilistlane Agne Kosk.
Koolijuht
Koolijuht võtab vastutuse kogu kooli arengu ja meeskonna eest. NK vilistlaste seas on 9 koolijuhti, nt Tabasalu Gümnaasiumi direktor Grete-Stina Haaristo ning Pelgulinna Riigigümnaasiumi direktor Indrek Lillemägi.
Kooli õppe- või arendusjuht
Õppe- või arendusjuht suunab õppekorraldust, toetab õpetajaid, osaleb õppesisu arendamises. Nt Jüri Käosaar 9. lennust on Tabasalu riigigümnaasiumi õppejuht.
ülikooli õppejõud
End täiendades on võimalik pärast programmi töötada ülikoolis, nt tulevasi õpetajaid koolitades ja õpetajakoolitust arendades. Triin Ulla 6. lennust on TLÜ koolipedagoogika õpetaja.
Haridus- ja teadusministeeriumi ametnik
HTM-is ametnikuna töötades on võimalus osaleda hariduspoliitika elluviimises. Nt juhtivanalüütik Sandra Fomotškin NK 2. lennust süveneb andmetesse, mille alusel tehakse hariduspoliitilisi otsuseid.
Haridusalgatuse aktivist
Süsteemsete probleemide lahendamiseks on vahel vaja luua uus programm või algatus. Näiteks 4. lennu vilistlane Triin Noorkõiv nägi, et alustavad õpetajad ei ole Eestis piisavalt toetatud, ning lõi algatuse Alustavat õpetajat toetav kool.
Oma kirg hariduses
Mõni vilistlane leiab hariduses täiesti oma niši. Näiteks 9. lennu Ott Oja nägi õpetajana, et edasiõppimist takistavad tihti õpilaste vaimse tervise probleemid, ning temast sai üks Eesti Noorte Vaimse Tervise Liikumise algatajatest.
309
programmi vilistlast
Osaleja töötab vähemalt kaks aastat õpetajana. Seejärel on vilistlane on valikutes vaba.
üle 80%
vilistlastest töötavad haridusvaldkonnas
Vilistlased on pärast programmi oma valikutes vabad. Seda enam on tore, et praeguse seisuga töötavad kõigist vilistlastest üle 80% haridusvaldkonnas.
11
koolijuhti
Üksteist vilistlast on peale programmi asunud kooli juhtima.