Kõik on uus septembrikuus

Uus koolimaja, uued õpilased ja hoopis uued mõtted.Istun oma uues klassiruumis laua taga ja veedan vahetundi. Tunnikontrollid on lauanurgal valmis lõigatud, õpik on õigelt leheküljelt lahti, tunnikava juba ootab.Aga vahetunde tehti pikemaks, sest lapsed ei jõua korralikult süüa 15 minutiga. Nüüd on neil aega 20 minutit. Kaheksandal klassil ei ole praegu söögivahetund, seega saan ma uurida, mida nad mul klassis teevad. Tahvlile joonistatakse kriidiga oma telefonide kontuure ja võrreldakse neid, uuritakse seinal olevaid tabeleid oodatavate õpitulemustega ja klassi saavutust nende täitmisel, proovitakse, kui kaugele ma ilma prillideta näen ja hüpatakse klassis ringi. Elu käib, kõik teevad midagi!Nii hea on vaadata noori, kes lõpetavad ülikooli umbes kümne aasta pärast ja siis töötavad ametitel, mida veel tänasel päeval võib-olla olemaski ei ole. Päris põnev oleks nende nahas olla. Aga mina saan olla nende matemaatikaõpetaja, õpetada neid mõtlema ja oma mälu kasutama.Ka mõned kolleegid on käinud minu klassi uudistamas. Tundub, et nad on häid mõtteid saanud – eriti meeldib neile mõte panna klassis kokkulepped seinale suurtele paberitele kirja. Nii, et igaüks neid näeks pidevalt. Samuti olen saanud head tagasisidet õpitulemuste tabeli kohta – siis õpilased näevad, mida nad veel enne kokkuvõtva hinde saamist oskama peavad. Ja ehk tunnetavad siis neid teadmisi ja oskusi rohkem. Tegelikult ikka ei ole kõik üks ja sama segapudu nimega matemaatika - on arvutamine, joonestamine, tõestamine, võrdlemine, mõõtmine, analüüsimine, loogiliste järelduste tegemine jne.Mul on hea tunne klassi ees olla. Ka siis, kui poisid kaheksandas klassis üksteist tunni ajal närvi ajavad, mis lõpeb sellega, et ühe poisi pinal prügikasti visatakse. Siis saan olla mina see, kes räägib neile, kui halb tunne minul sellises olukorras olla on ja et ükski inimene siin klassis ei vääri sellist kohtlemist. Ja nad kuulavad. Ka siis, kui neid parasjagu tunni teemaks olev hulkliikmete liitmine ei tundu huvitav. Kui rääkida päris asjadest ja kuidas täiskasvanud inimesed päriselt omavahel suhtlevad ja konflikte lahendavad, siis nad kuulavad. Ja ma loodan, et sellest neile midagigi järgmiseks korraks meelde jääb või üldse terveks eluks meelde jääb.Loodan, et saan olla igale oma õpilasete eeskujuks ja töötan selle nimel iga päev.. ainult mitte täna, sest täna on ju neljapäeva õhtu, st töönädal sai läbi! jejeeSilvia, 5. lendmatemaatikaõpetaja