Heidi Uustalu kirjutab Noored Kooli osalejatest: need on inimesed, kellega saab maailma parandada

heidi.jpg

 Noored Kooli sünnipäeval novembris tunnustas 8.lend omalt poolt haridusuuendaja Harri tiitliga Kiviõli I Keskkooli. Tunnustuse võttis vastu kooli direktor Heidi Uustalu, kes kirjutab alljärgnevalt, milline on olnud tema kogemus Noorred Kooli programmi ja osalejatega.1. Kiviõli I keskkoolis õpetab korraga 5 NK õpetajat. Miks see nii on? Võib vist öelda, et meil läks nii hästi J. Olen seda juba ka eelnevalt öelnud, et kuna vaja oli nö „värsket verd“ – teistmoodi lähenemist õpetamisele, õpetaja töö mõtestamisele, siis NK seltskond oli selline kindla peale minek. Need on inimesed, kellega saab maailma parandada, neis on see säde, mis aitab ka teisi sütitada.  Nende mõtteviis, et lisaks akadeemilistele teadmistele on elus vaja ka selliseid oskusi nagu ettevõtlikkus ja eestvedamine,  loomingulisus ja leidlikkus, riskijulgust ja koostööoskus, on sellesse seltskonda lihtsalt väga sobiv.Olen õnnelik koolijuht, kes saab nendega koos sel teel „kihutada“2. Millised olid teie teadmised ja arvamised NK programmist rohkem kui aasta tagasi enne kohtumist Kerttuga (Kerttu Sepp 7.lennust oli esimene NK õpetaja Kiviõli koolis)? Need olid põgusalt olemas, sest olen programmist varemalt ka õpetajat otsinud, aga kahjuks edutult. Kerttuga kohtumine andis 100%-lise kinnituse, et otsin õigeid inimesi õigest kohast ja ka kindluse, et soovin seda jätkata.3. Kas NK õpetajaid ühenab mingi ühine nimetaja? See pole küll nüüd absoluutne tõde, aga mõneti küll. Mulle tundub, et tänu motiveeritusele on NK õpetajad rohkem valmis õpetajad, sest olemas on nii suur sisemine tahtmine (mis on kõige alus), entusiasm ja ka  päris arvestatav õppemeetodite pagas. Ühesõnaga – nad armastavad oma tööd ja lapsi, kellega nad koos õpivad. On pigem partner õppimises, mitte kõiketeadja ja kontrollija.  Ja neil on väga hea koostöövalmidus ja ka oskused selleks. Täiesti team´i mängijad.4. Milline on olnud NK osalejate mõju praeguseks Kiviõli I Keskkoolile? Mõju ma mõõtnud pole, sest kuidas sa seda huvitatust või säravat silma ikka mõõdad. Aga julgen välja öelda, et kindlasti on rohkem aktiivset õppimist ja seetõttu kindlasti ka enam koolirõõmu. Oma entusiasmiga innustavad ja nakatavad nad ka teisi kolleege, valmis jagama oma ideid – õpetavad ka õpetajaid. Super ideepagas.5. Kui teie saaksite suunata NK programmi edasist arengut, millele peaks NK keskenduma, mida muutma või täiendama oma tegemistes? Reaalne koolielu on kindlasti erinev kui ettevalmistuskoolitus suvel väikse hulga õpilaste ja NK lennukaaslaste endi seltskonnas. Natuke rohkem oleks uutele õpetajatele vaja eelnevalt reaalset koolielu tutvustada. Need suurepärased meetodid, mida nad teineteise peal väikeses seltskonnas läbi mängivad, alati nii entusiastlikku vastuvõttu õpilaste hulgas ei leia ja see tekitab tunde, et pole hakkama saanud. Kui tulemust pole, kipuvad viga endas otsima, see pole alati nii. Ka arstid ei suuda alati kõiki aidata … . Et neid sellest kurvastusest säästa, võiks ka ebaõnnestumist taluma õppida.6. Mida saaksime programmi poolt ära teha, et NK osaleja valik oma kooli õpetajaks oleks rohkemate Eesti ja eriti Ida-Virumaa koolijuhtide teadvuses ja eelistuseks? Head näited teistele jagamiseks, ikka eeskuju, mis muu. Edulood.7. Palun teie poolt ühte tulevikuennustust. Millist mõju on teie meelest NK omanud Eesti hariduses aastaks 2020?Õpetajatöö maine on kõvasti paranenud, selle positiivse kuvandi näol, mida NK endas kannavad ja edasi annavad. Innustust on saanud ka juba töötavad õpetajad. Tänu sellele on meil on ainult sellised koolid, kus õpivad õnnelikud õpilased ja õpetavad „särasilmad“ õpetajad, kellel on selleks ajaks ka õiglane töötasu.Jõudu teile teie tegemistes!