Koolijuhtimine Londoni moodi

Septembri lõpus  oli mul Noored Kooli vilistlasena võimalus osaleda koolijuhtimisele pühendatud seminaril Londonis. Osalejad Hispaaniast, Iisraelist, Bulgaariast ja Tšiilist sõitsid meie katusorganisatsiooni Teach for All kutsel Suurbritannia pealinna, et näha oma silmaga tõeliselt häid koolijuhte ja külastada nende koole ning arutleda seminarides selle üle, milliseid oskusi ja teadmisi on veel vaja lihvida, et lähitulevikus uue kooli rajamise plaan realiseeruks või et mõne aasta perspektiivis asuda mõne väljakutsetega silmitsi seisva kooli etteotsa.Iga päev metrooga Londoni erinevates linnaosades paiknevate tõeliselt särava muutmise läbi teinud koolide vahet kihutamine oli muidugi tõeline logistiline trikk. Aga preemiaks selle ees avanes meile pilt mitmest edukast koolist, mis kõik olid sisemiselt väga erinevad. Näiteks, üks kool pidas keskseks õpilase arengu toetajaks distsipliini ning selgeid reegleid, teises koolis jälle pandi suurt rõhku õpilaste isikupära ja loovuse väljaarendamisele, kolmandas koolis oli õpilastele kõrged ootused ning usuti, et kõik on võimelised sihikindla tööga oma unistused saavutama.Neid sisemiselt eriilmelisi õppeasutusi ühendasid siiski mõned lihtsad põhimõtted:

  • Ühe tõeliselt hea koolijuhi trump on selge visioon ehk unistada tuleb suurelt;
  • Selleks, et kool astuks ühte jalga, on vajalik, et kõik koolipere liikmed näeksid oma rolli selle unistuse elluviimisel;
  • Koolis toimivate protsesside lihvimisest veelgi olulisem on omavaheliste suhete hoidmine.

Edukate koolijuhtide puhul hakkas silma nõudlikkus nii enda kui oma meeskonna suhtes. Kuid lõpuks kujundab enda kui koolijuhi näo igaüks ise ehk küsimus sulle, milline koolijuht oleks mina?Teach for All korraldas samal ajal Londonis veel seminare oma liikmesorganisatsioonide vilistlastele, kellest on tänaseks juba saanud koolijuhid ning sotsiaalse ettevõtlusega alustavatele innovaatoritele.