10 küsimust vilistlasele: Silvia Kuusk

õpetaja-ekool.jpeg

“10 küsimust vilistlasele” on rubriik, kus igal kuul tutvustame ühe vilistlase tegevusi, kogemusi ja arusaamu nüüd, mil programm juba selja taga.Sel korral vastab küsimustele Noored Kooli programmi 5. lennu vilistlane Silvia Kuusk, kes õpetas matemaatikat Tallinna Kunstigümnaasiumis 10.-12. klassile ja Pirita Majandusgümnaasiumis põhikoolile.Täna on Silvia Pärnu Mai Koolis matemaatikaõpetaja ja Loov Põlvkond õpetajate täiendkoolitusprogrammi grupijuht1.Millega tegelesid enne Noored Kooli programmi?Õppisin Tartu Ülikoolis ja otsisin väljundit oma haridushuvile koostades gümnasistidele mõeldud videotunde matemaatikast.2.Miks Noored Kooli programmi kandideerisid?Noored Kooli tundus mulle väga suure väljakutsena - saada läbi tihedast valikuprotsessist, suuta olla õpetaja klassi ees ja julgeda olla eeskuju. Sisulisemalt süvenedes tundus see hea võimalus töötada koos tuleviku otsustajatega ja anda oma panus Eesti haridusse.3. Millega praegu igapäevaselt tegeled?Töötan endiselt õpetajana. Lisaks sellele olen koostöös Artur Taeverega Loova Põlvkonna grupijuht, kus koolitame matemaatikaõpetajaid oma õpilastes paremini probleemilahendusoskust arendama.4.Mida andis Sulle Noored Kooli programmis osalemine?Noored Kooli programmis osalemine on mulle andnud juurde julgust, enesejuhtimise ja –analüüsi oskuseid ning palju kontakte. Tänu Noored Kooli programmile olen jõudnud põneva koostööprojektini HTMi ja Suurbritannia tarkvaraettevõtte Wolfram vahel, mille raames valmistasime arvutipõhiseid õppematerjale statistika õppimiseks. Samuti on mind läbi HTMi kaasatud õppeprotsesside kirjelduste kaasajastamise töörühma. Tänu NKle olen jõudnud ka eelpool mainitud koostööni Arturiga, mis jätkub vähemalt suveni. Muidugi on Noored Kooli andnud mulle ka mu lennukaaslased – mitmega kohtume aeg-ajalt haridusteemaliselt kokku ja teistega jälle niisama kohvitassi taga.5. Kui Sa saaksid homme Eesti haridusministriks, siis millise reformi teeksid esimesena?Õppija jaoks on oluline, et keskkond soodustaks õppimist ja et koolis oleks huvitav. Kui kool oleks iga õpilase jaoks huvitav, siis ei peaks me tegelema mahajääjate ja põhjuseta puudujatega. Õpilased lausa ootaksid, et kooli minna saaks. Huvitav on siis, kui uusi teadmisi saadakse probleemipõhiselt. Kõik peab algama õpilase jaoks huvitava küsimusega ja siis seda lahti harutades ja vastust mõeldes õpitaksegi selgeks erinevate ainetundide erinevaid teemasid. Kui mina saaksin homme haridusministriks, siis ma suunaks ressursse õppekavade sisuliselt probleemikesksemaks muutmiseks. Milline lust on olla õpetaja, kui õpilased lausa huviga küsivad ja ootavad järgmist tundi?!6. Kes on Sinu suurim eeskuju? Miks just tema?Minu suurimad eeskujud on mu vanemad. Nad on alati oma elus olnud väga ettevõtlikud ja edukad omamata kõrgharidust ning koostöös loonud oma lastele suurepärased tingimused kasvamiseks ja õppimiseks. Seejuures on nad alati rõhutanud hariduse kõrget väärtust ja seda, et kõik algab mõttest.7. Kuidas Sa lõõgastud?Siin on nüüd mitu varianti. Esiteks peale tööpäeva teen tule pliidi alla ja hakkan süüa tegema – mulle väga meeldib erinevaid retsete katsetada. Teiseks lähen õue ja paitan oma koeri (iga päev on nad nii armsad!). Kolmandaks teen oma töölaua paberist puhtaks, tõstan sellele oma õmblusmasina ja hakkan siis midagi oma kätega ka looma. Neljandaks lähen jalutan mere äärde, vaatan seda suurt vett ja teen pilti. Aga on üks asi, millest ma pilti teha ei oska – tähistaevas. Lummav vaatepilt. Ja kui ma saan seda kõike ühel päeval teha, siis on küll mu lemmikpäev.8. Mis oli Sinu viimane suur elamus?Nägin õhtul koju sõites emast põtra koos vasikaga üle tee jooksmas. Põder on nii SUUR loom. Ma polnud selle peale kunagi mõelnudki, et nad on nii pikad. Kõhe hakkas ja sõidan hämaral ajal väga ettevaatlikult metsavaheteedel.9.Nimeta oma kolm soovi kuldkalale.Palun valgust (seda pimedat aega on nüüd küll juba ülemõistuse palju olnud), soojust (tahan ilma salli-mütsi-kinda kombota õues jalutada juba) ja aega (suure töötuhina kõrvalt tahan rohkem oma kalleid näha ja nendega aega veeta).10. Soovita mõnd head raamatut. Põhjenda.Juturaamatu elamust mul viimasel ajal pole olnud. Soovitan ameerika psühholoogi Meg Jay raamatut “The Defining Decade”, mis paneb lugejat mõtlema selle üle, mida noor inimene oma kahekümnendates ära teha võiks. Lihtne ja tempokas lugemine, mille võib ka kaaslasele kätte suruda.