Toomas Tuul koosloomest: mul on üha rohkem usku meie noortesse!

 

Toomas Tuul õpetab Elva Gümnaasiumis ajalugu ja ühiskonnaõpetust ning on Noored Kooli 15. lennu osaleja.

Oma koosloomeprojektis korraldas Toomas õpilastest ja õpetajatest koosnevat gruppi, kus tegeleti koos koolikeskkonna ja ka isiklike tugevuste arendamisega.

Koosloomeprojekt on osa Noored Kooli programmi 2. aastast. Osalejad viivad projekti läbi koos laiema koolikogukonnaga ning keskenduvad ühe olulise probleemi lahendamisele.

Mis inspireeris sind alustama oma koolis just selle koosloomeprojektiga ? 

Mulle on südameasjaks üldpädevused ja väikeses aktivistide grupis on suurepärane koht neid teadlikult arendada.

Mis oli sinu projekti eesmärk?

Projekt oli läbi aasta kestva õpilasaktiivi korraldamine. Aktiivis oli 9 õpilast, 4 õpetajat ja õppejuht. Kohtusime kord nädalas läbi kogu õppeaasta ja tegelesime nii kooli arendamisega, kui ka isiklike pädevuste mõtestamisega. 

Millised olid mõned väljakutsed, millega projekti käigus tegelesite? 

Peamine väljakutse oli ühise koosolekuaja leidmine ja kinnistamine. Nii õpilastel kui ka õpetajatel on kiired graafikud, mistõttu jäid mõned koosolekud ka ära. Üks põnev väljakutse oli õpilastevaheliste probleemide klaarimine. Meie õpilased olid erinevatest klassidest ja ühel hetkel tekkis koolis kahe klassi vahel suur tüli. Seda oli tunda ka meie grupi koosolekutel, kus õpilased jaotusid oma klasside järgi kahte leeri. Panime muud projektid ootele ja tegelesime sel hetkel tüli lahendamisega. Läbi mõtestatud tegevuse ja refleksiooni sai see ka tehtud. 

Kuidas mõjutas projekt osalevaid õpilasi, õpetajaid ja koolikogukonda laiemalt? 

Õpilaste suuline tagasiside on olnud väga positiivne. Nad kinnitavad kõrgenenud motivatsiooni ja eneseusku. Ehk on olulisem isegi meie tegevuses osalenud õpetajate enesehinnang: õpetajad kinnitavad, et aktiivi tegevus on neile andnud usku noortesse ja ka enesekindlust endale õpetajatena. Õppejuht sai palju uut perspektiivi kooli probleemidesse õpilase vaatevinklist. 

Õpetajad kinnitavad, et aktiivi tegevus on neile andnud usku noortesse ja ka enesekindlust endale õpetajatena.

Jaga palun projektist mõnda konkreetset lugu või hetke, mis sulle eriti meelde jäi?

Õpilased viisid valla haridustöötajate inspiratsioonipäeval läbi oma töötoa. Vallas on kokku 9 kooli, mistõttu pole tegemist just väikese ettevõtmisega. Töötuba oli disainitud suunama haridustöötajaid mõtlema õpilase vaatevinklist. Korraldavad õpilased olid enne üritust väga ärevil, ent said suure edukogemuse.  

Noored Kooli õpetaja Toomas Tuul

Mida projekti käigus õppisid ning kuidas on see mõjutanud sinu õpetamist või lähenemist haridusele? 

Mul on üha rohkem usku meie noortesse. Ei mäleta, et enda põhikooliajal oleks noored nii teadlikud ja uudishimulikud olnud. Vinge!

 

Millist sõnumit sooviksid jagada teistele, kes soovivad hariduse kaudu oma kogukonnas muutust luua? 

Suhelge inimestega vahel väikeses grupis või ka üks-ühele. Niimoodi saate neid hoopis lähemalt tundma ja usaldama õppida, mis teeb muutuste elluviimise palju lihtsamaks ja põnevamaks. :)