Andra Pikkel koosloomest: muutuse loomiseks on vaja nii usku kui ka aega.

 

Andra Pikkel õpetab Järveotsa Gümnaasiumis ajalugu ning on Noored Kooli 15. lennu osaleja.

Oma koosloomeprojektina viis Andra läbi õpiringi, kus õpetajad said koos õppida ja uue materjaliga tutvuda, et siis hiljem tundides õpitut katsetada.

Koosloomeprojekt on osa Noored Kooli programmi 2. aastast. Osalejad viivad projekti läbi koos laiema koolikogukonnaga ning keskenduvad ühe olulise probleemi lahendamisele.

Mis inspireeris sind alustama oma koolis just selle koosloomeprojektiga ? 

Õpikeskkond ja see, et õpilane tunneks end minu tunnis turvalisena, on minu visiooni üks osa. Kui avastasin, et õpikeskkonna toetamise kohta on kokku pandud nii imeline teaduspõhine materjal, olin kindel, et pean selle oma kolleegideni ja läbi nende ka õpilasteni viima.

Mis oli sinu projekti eesmärk?

Minu projekti eesmärk oli toetada õpikeskkonna kujundamist läbi õpetajatele korraldatavate õpiringide. Kui oma projekti koolis tutvustasin, sain kohe hulga huvilisi kaasa lööma. Kohtusime õpetajatega korra kuus 1,5 h kestvas õpiringis, milles oli igal korral fookuses üks kognitsiooni toetav teema. Õpiringid olid üles ehitatud uue teooria õppimisele, eesmärkide seadmisele ja hilisemale analüüsile.

Millised olid mõned väljakutsed, millega projekti käigus tegelesite? 

Kõige suuremaks väljakutseks oli sügis-talvine aeg, mil päevad on lühikesed, päikest ei jätku  ja inimeste energiavarud miinimumini viidud. Sagedased haigestumised õpetajate seas viisid paaril korral õpiringides osalejate read hõredaks, kuid õnneks olid kevadeks kõik kenasti taastunud.

Kuidas mõjutas projekt osalevaid õpilasi, õpetajaid ja koolikogukonda laiemalt? 

Nagu hariduses sageli on, jõuab projekti mõju õpilasteni aega-mööda, kuid loodetavasti seda kindlamini. Õpetajad tunnetasid, et projektis osalemine andis neile energiat, uusi mõtteid ja aitas nii olemasolevaid kui uusi praktikaid tundi viia. Oluliseks peeti kolleegilt kolleegile õppimisvormi ja ühiselt veedetud aega. 

Õpetajad tunnetasid, et projektis osalemine andis neile energiat, uusi mõtteid ja aitas nii olemasolevaid kui uusi praktikaid tundi viia.

Jaga palun projektist mõnda lugu või hetke, mis sulle eriti meelde jäi?

Õpiringide üks osa oli õpilaste seas küsitluse läbiviimine, sellega pidi kaardistama õpetaja ja klassi vahelise keskkonna. Et õpilased tunneksid end vastamise ajal maksimaalselt turvaliselt, on soovituslik, et küsitlus viiakse läbi mõne kolleegi poolt. Näiteks minu õpilaste seas viib küsitluse läbi hoopis teine õpetaja, kes õpilastele kõike selgitab ja palub neil vastata konkreetselt minu tundidele mõeldes. Samas on nooremate õpilaste jaoks selline süsteem kohati segadust tekitav ja see tõi kaas humoorikaid olukordi. Näiteks rääkis üks kolleeg, kuidas ta oma tunnis palus õpilastel vastata nende ajalooõpetaja kohta, aga õpilased arutasid omavahel olles, et oota, mis õpetaja see oligi, loodusõpetuse? Samuti arutasid õpilased vastamise ajal, et neile meeldis, kui tema tunnis Harry Potteri filmi vaadati, aga nad pole ajalootunnis kunagi Harry Potterit vaadanud. :)

Mida projekti käigus õppisid ning kuidas on see mõjutanud sinu õpetamist või lähenemist haridusele? 

Noored Kooli õpetaja Andra Pikkel

Õppisin, et muutuse loomiseks on vaja ühtviisi nii usku kui ka aega. Usu sellesse, mida teed. Muutusi ei pruugi näha aasta või isegi mitte kahe pärast, aga kindlasti on meie klassides õpilasi, keda näiteks õpiringidest tundi jõudnud praktikad mõjutavad veel kauges tulevikuski.

Millist sõnumit sooviksid jagada teistele, kes soovivad hariduse kaudu oma kogukonnas muutust luua? 

Ole teadlik, mis põhjusel ja millist muutust sa soovid luua. Räägi oma ideest kolleegidele, sõpradele, õpilastele. Saa tagasisidet ja mõttekaaslasi, usalda ennast ja alusta!