Reis üle lahe

Koolivaheajal avanes mulle suurepärane võimalus külastada kahte erinevat Soome kooli. Reisisellideks olid toredad kolleegid Pelgulinna Gümnaasiumist.Koolideks olid Metsokangas Comprehensive School ja Oulu International School. Koolide tutvustused on järgnevad:http://www.youtube.com/watch?v=EUuMualzdpEhttp://www.youtube.com/watch?v=Q-BUqrcBE4USealt Eestisse naastes võtsin kaasa kolm mõtet, mida oleks tore ka Eestis näha. Klassidevahelised koostööprojektidKoostööd ei teinud koolides mitte ainult samas vanuses lapsed vaid koos töötasid nii tundide siseselt kui ka väliselt erinevates vanustes lapsed. Koolides toimusid ühisüritused erinevatele vanustele, mida toimub  ka meil. Kuid sellele lisaks oli õpilastevaheline koostöö ka ainetundide siseselt. Üks näide oli inglise keele vallast, kus korra nädalas pidasid koos inglise keele tundi  4. ja 9. klass. Õpilased viibisid koos koolitunnis ja külastamise hetkel tegid koos oma kooli keelesõnastikku – õpilased käisid koos kooli peal pilte tegemas ning siis tegid koos arvutit kasutades valmis lühisõnastiku. Vanemad õpilased õppisid nooremate eest vastutama ning nooremad õppisid vanematega koos töötama.Ainetevahelised koostööprojektidAinete integratsioon on ka meie õppekavades oluline teema, kuid ühes külastatud koolis nähtu avaldas mulle tõesti muljet. Ainetevaheline koostöö ei toimunud mitte ainult kahe aine vahel vaid palju enamate. Üheks näiteks oli sõdade temaatika käsitlemine. Selle olulise teema käsitlemisel tegid koostööd nii soome keele õpetaja, kirjanduse õpetaja, võõrkeelte õpetaja, ajaloo õpetajad, ühiskonnaõpetuse õpetajad ja isegi kunstiõpetuse õpetajad. Erinevate nurkade alt suurtele teemadele lähenemine pakkus õpilastele võimaluse väga sügavalt teemasid analüüsida.TugisüsteemidPeale selle, et koolides eksisteerisid abiõpetajad, kellest on kindlasti väga palju kasu oli väga selgelt näha ka üldist koolide vaimsust. Õpilaste toetamine oli oluline, õpetajate kontakt vanematega oli oluline ja sellises rahulikus keskkonnas tundusid ka õpilased rõõmsamad. Peale õpilaste toetamise oli mõlemas koolis oluline ka õpetajate toetamine – õpetajate tööaega oli sisse planeeritud aeg selleks, et igasuguseid koostööprojekte planeerida, teiste aineõpetajatega ning vanematega suhelda.  Mõlemas külastatud koolis olid väga karismaatilised juhid, kellel oli oma visioon sellest, milline peaks nende kool olema ja nad abistasid õpetajaid igati, et selle eesmärgini jõuda. Kindlasti ei ole Soome koolisüsteem ideaalne ja oma muresid on ka neil, kuid kindlasti on oluline oma naaberriigi koolisüsteemiga tutvuda ja sealt parimaid ideid laenata! Soovitaksin huvilistel küll valida külastamiseks mõne lähedamal asuva kooli, sest reisi ainsaks miinuseks jäi kokkuvõttes vaid pea 8 tunnine bussisõit ;) Kristi, 5.lend