Rahavoogude planeerimisest matemaatikatundide planeerimiseni
See, et minust sai õpetaja, on võibolla üllatus kõrvalseisjatele, aga kindlasti mitte mulle endale. Koolis on mulle alati meeldinud ning olen kõrvalt jälginud oma õpetajaid ja mõelnud, mis tunne oleks ise klassi ees olla. Õppisin Võru Kreutzwaldi Gümnaasiumis ja põhikooli ajal nautisin väga matemaatika tunde kogenud õpetajatega, kellel olid välja kujunenud kindlad õpetamissüsteemid ja hindamispraktikad. Ka keskkooli ajast on mul positiivsed mälestused – eriti äge oli meie noor matemaatikaõpetaja, kes oli kõigest mõni aasta meist vanem, hästi tark, sõbralik ja ilus. Mulle meeldis, kuidas ta tundides palju klassis ringi liikus ja ülesannete lahendamisel aitas. Mitte kunagi ei andnud ta lihtsalt vastust ette, vaid juhatas oma küsimustega õige lahenduse suunas. Väga suurt mõju on mulle avaldanud ka mu isa, kes oli füüsikaõpetaja ja koolijuht. Mäletan, kuidas lapsena tahtsin näha, kuidas ta kontrolltöid parandas ning mis hinde keegi sai, hilisemast ajast on meeles rohked vestlused koolielust ja hariduse arengust suuremas plaanis.
Paraku läks nii, et pärast keskkooli ma pedagoogiks õppima ei läinud ja valisin hoopis TTÜ majandusteaduskonna. Seda pole ma kunagi kahetsenud, sest sain laiapõhjalise ja hea hariduse. Töökogemus on mul kolmes erinevas eraettevõttes. Eesti Väärtpaberikeskuses ja Tallinna Börsil sain 11 aasta jooksul põhjalikud teadmised väärtpaberite valdkonnast ning suhtlemis- ja esinemisjulguse. Seejärel töötasin 6 aastat ühes Eesti ägedaimas ja kiiremini arenevas idufirmas Transferwise’is ning nägin väga lähedalt ettevõtte kasvamist 30 töötajalt 1500ni. Lisaks valuutade tundmaõppimisele andis see töökoht mulle teadmise, et miski pole võimatu, kui piisavalt tahta (loe: vaeva näha). Sain hindamatu kogemuse rahvusvahelises meeskonnas, kus esikohal on sallivus, üksteise aktsepteerimine ja koostöö. Kolmas ettevõte, kus töötasin, Circle K Treasury Operations Europe, tegutses samuti finantsmaailmas. Meie ülesandeks oli ühe Euroopa suurima kütuseäri rahavoogude planeerimine ja juhtimine. Kõigis kolmes ettevõttes tundsin, et olen õiges kohas, mu silmad särasid ja teadsin, et teen õiget asja.
Ometi hakkas mind kummitama mõte, et tahaksin kunagi teha midagi täiesti teistsugust ja näha, milline on elu väljaspool kontorit. Tundsin, et tahan end mõnes teises valdkonnas proovile panna, areneda ja õppida. See „kunagi“ jõudis kätte kiiremini, kui ma arvatagi oskasin. 2019. aasta sügisel nägin Facebookis Noored Kooli programmi reklaami. Olin sellest ka varem kuulnud, aga polnud kunagi süvenenud, mida programm endast täpsemalt kujutab, ning veel vähem olin kaalunud ise liitumist. Mida rohkem ma aga kodulehel ringi surfasin, seda rohkem tundsin, et see võib olla midagi minu jaoks. Mind kõnetasid väga Noored Kooli väärtused ning lugesin huviga osalejate kogemusi ja mõtteid. Üsna kiiresti sündis otsus kandideerida ning edasi läksid asjad juba omasoodu.
Praeguseks olen ma olnud viis ja pool kuud Tallinna Kuristiku Gümnaasiumis matemaatikaõpetaja ning see on olnud äge kogemus! Kõik on täpselt nii, nagu ette kujutasin, kohati võibolla natuke raskem, aga kohati natuke parem! Pühapäeva öösel vastu esmaspäeva on mu uni tihti veidi rahutu, kuid kui esmaspäeva hommikul klassi ees seisan, tunnen, et see kõik on nii õige! Mul on 90 õpilast, nad on kõik toredad ja ma tean kõigi nimesid! Suvel panin Noored Kooli ettevalmistuskoolitusel kirja visiooni, milline õpetaja olla tahan, ning usun, et olen suutnud sellest lähtuda. Soovin, et minu õpilastest kasvaksid enesekindlad noored inimesed, kes usuvad iseendasse, mõtlevad loogiliselt ja oskavad probleemidele lahendusi otsida. Soovin igas olukorras olla eelkõige inimene ja oma õpilaste jaoks olemas.
Loomulikult peavad olema klassiruumis kokkulepped ja reeglid, et me nii suures rühmas edasi jõuaksime, aga minu klassis on alati lubatud huumor, kui see pole labane või kellegi konkreetse pihta suunatud. Nii tore on näha õpilaste reaktsiooni, kui ma nende naljadele kaasa naeran: „Vaata, õpetaja ka naerab!”. Toetan alati üksteisega teemade ja ülesannete arutamist ning julgustan küsima ja infot ise otsima. Mul on tunne, et olen saavutanud oma õpilastega usaldusliku suhte, nad teavad, et võivad alati küsimusi küsida ning et iga asja eest ei saa hinnet, vaid mõnikord piisab ka teadmisest, et oskad või et pead veel harjutama.
Mind on esimesel õpetaja-aastal väga palju toetanud Noored Kooli meeskond, mentor ja muidugi lennukaaslased. See on väga kosutav, kui saab üksteisega asju arutada, muresid ja rõõme jagada. Samuti olen õnnelik, et mul on kooli poolt mentor, kes on alati minu jaoks olemas, kuid samas usaldab mind iseseisvalt toimetama ja katsetama.
Suurimaks väljakutseks pean esimesel aastal ajaplaneerimist. Minu päev koolis lõpeb küll umbes 14 ajal, aga see ei tähenda, et minu tööpäev läbi oleks. Järgmise päeva tundide planeerimine võtab alustaval õpetajal aega rohkem kui võiks arvata, samuti kulub omajagu aega tööde parandamisele. Ning kuna mul on ka kodus kaks koolilast, on meie õhtud vägagi koolikesksed.
Tunnen, et senine Noored Kooli kogemus on andnud mulle väga palju kannatlikkust ning avardanud silmaringi selles osas, kui palju erinevate soovide, mõtete ja vajadustega lapsi meie ümber on, ning kinnistanud uskumust, et nad kõik väärivad väga head haridust! Samuti on mul suur rõõm kõigi nende ägedate inimeste üle, kes minu ellu tänu programmile sattunud on.