Pusle
Elu on üks suur pusle ja kogu aeg peab mingeid pilte kokku panema. Praegu panen ma Noarootsi koolis kokku õpetajaameti puslet. See on huvitav ja raske. Raske mitte sellepärast, et on palju tööd, vaid sellepärast, et nii palju tööd jääb tegemata. Ma lihtsalt ei tea, kuidas seda veel teha. Ja aega ju kuskilt juurde ei saa. Heade ideede jaoks on vaja puhata nii palju, et aju ikka töötaks! Seetõttu pole mõtet ka öösel magamata olla ja kõigest väest häid tunde saada üritada. Niikuinii see praegune hea ei ole veel küllalt hea. Järgmine päev on ju vaja õpilastega suhelda, neist aru saada ja oma plaanid ellu viia. Mina eelistan vähem plaane ja rohkem puhkust, sest tean, et suudan vajadusel tunde kiirelt juurde mõelda. Tunde improviseerides läbi viia – see on väga huvitav.Just eelmisel kolmapäeval tegime kuuenda klassi nelja tüdrukuga täiesti juhuslikku tööd ja kõik töötasid kaasa, sest nad ise ütlesid, et õpime täna küsilauseid moodustama. Mulle see sobis, sest paremat plaani mul polnud. Nüüd mõtlen, et peaks esmaspäeval, kui juba rohkem inimesi tunnis on, jälle proovima ja vaatama, kas see ka suurema grupi puhul töötab?Ja selliseid pusletükke ongi iga päev täis – nii palju, kui sul on tunde. Iga klass on erinev pusle, mis tuleb kokku panna. Aga varem ei ole ju seda puslet kokku pannud ja seepärast ei saagi kohe osata. Ma kujutan ette, kui pilt hakkab kokku saama, siis järjest huvitavamaks, ja tänu sellele ka lihtsamaks, töö läheb. Tahan ju ikka teada saada, mis lõpus saab.Ja mina ise panen kokku oma pusle iga tüki. Keegi ei saa mulle midagi öelda, kui noored õpivad ja mina näitan, kuidas õppimine sujub. Iga päeva saan ma kujundada just nii huvitava, kui ma ise välja mõelda ja teha suudan.3. klassiga tegime eelmisel nädalal video Läti koolile ja tänu sellele Läti koolile on igaks tunniks lihtne eesmärki seada – see on lihtsalt nii eluline! Tahame videos öelda oma nimesid, mida meile teha meeldib ja küsida Läti noortelt, mis mängud neile kõige rohkem meeldivad!Plaanin nüüd ühendust võtta ka ühe Soome kooliga, millega samuti videote või kirjade kaudu suhtlema hakata. Hetkel veel ei tea, mis klassile see kool leida, millisele vanusegrupile see idee meeldida võiks ja kuidas seda neile välja pakkuda. Sellele pusletükile peangi uuel nädal õige koha leidma. Ja niimoodi kuni pilt saab kokku.