Õpilastega lahingusse!

triinu-4.jpg

Õpetaja tööpäev võib olla väga mitmekülgne ja see on üks põhjus, miks õpetajal (eriti alustaval õpetajal) mitte kunagi igav ei hakka. Õpetan koolis loodusõpetust, bioloogiat ja geograafiat. Usun, et tegemist on ainetega, kus teadmisi aitavad kinnistada kõikvõimalikud praktilised ülesanded ja katsed, mis tugevdavad seoseid igapäevaeluga. Samuti on see õpilastele põnev, kui saab midagi ise teha ja proovida. Seepärast ei mõelnud ma kaks korda, kui nägin pakkumist osaleda õpilastega lahingus, TEADUS-lahingus.Teaduslahing on  koolinoorte võistlus, mille eesmärk on tuua õpilased põnevasse loodus- ja täppisteaduste maailma. Igapäevaelus ette tulevatele probleemidele ja teaduslikele küsimustele pannakse käed külge ning leitakse läbi katsetamise ja meeskonnatöö lahendus. Teaduslahingu peakorraldajaks on erinevate Eesti ülikoolide tudengeid ühendav “Elus teadus”.

Osalema oodati  7. – 9. klasside kolmeliikmelisi võistkondi. Registreerisin lahingusse kolm 8. klassi õpilast. Võistluse eelvoor Jõgevamaa õpilastele toimus Tartus Veeriku Koolis. Kohal oli lisaks meie meeskonnale veel 10 tiimi. Kell 11 pandi aeg käima ja võistlus võis alata.
Lahing oli põnev! 5 x 20 minuti jooksul tuli sorteerida prügi, koostada toiduahelaid, tutvuda lõiketeooriaga, teha küllastunud soolalahus ja katsetada sõlmede sidumist. Oligi nii nagu lubati- käed külge katsed ja elulised ülesanded. Lõpus said kõik võistkonnad kaasa meenekoti ja väljumisel küsiti ka väärtuslikku tagasisidet võitluse kohta. Minu õpilased jäid üritusega väga rahule ja nende hinnangul olid ülesanded  jõukohased ning huvitavad lahendada. Kokkuvõttes üks kasulikult veedetud “koolipäev” nii õpilastele kui mulle endale!
Autor: Triinu Vakmann