NK osaleja töö: keskkonnaprojektid, kooliüritused ja sportimine töö kõrvalt

84070429_653028408789834_2195535698272428648_n.jpg

Tere!

Olen NK 13. lennu liige, loodusõpetuse ja keemia õpetaja Annika Sakkarias. Valisin need ained, sest keemia ja bioloogia olid mu lemmik õppeained ning armastan loodust. Hariduseks on TÜ bakalaureusekraad bioloogias ja TLÜ magistrikraad molekulaarse bioloogia ja ökoloogia erialal. Enne programmiga liitumist töötasin meditsiinilaboris laborandi ja hiljem laboritarkvara spetsialistina. Liitusin NK-ga novembris ning sain programmi vilistlaste grupi kaudu juba jaanuaris Avatud Kooli 3. klassi abiõpetajaks. NK koolitused algasid aprillist ja selleks ajaks oli paarikuine kogemus lastega juba olemas. Seni pole õpetajaks hakkamise otsuses pidanud kordagi kahtlema.

Õpetajana võistluspordi tasemel sportimine

Olen kergejõustikuga tegelenud pea 15 aastat ja sellel on väga suur roll mu elus. See ei ole mitte lihtsalt hobi vaid elustiil. Varasemalt läksid kõik puhkused treeninglaagrite või välismaa võistluste alla, kuid nüüd õpetajana on suved vabad, iga 7 nädala tagant vaheajad ja möödunud jõuludel oli 2 nädalat puhkust! Vaheaegadel ja suvel on küll koolitused ja koosolekud, kuid sellegi poolest oli järsku nii palju rohkem aega olla pere ja lähedastega. Suvel sai käidud Euroopa Mängudel ja Euroopa võistkondlikul meistrivõistlustel teatevõistkonna liikmena ning varakult ette teatades oli mõnest koolitusest puudumine vastuvõetav. Lisaks soodustab õpetaja töö treenimist nii, et tunniplaani väline tööaeg on enamasti enda määrata. Esimestel kuudel oli pärast tundide andmist juhe nii koos, et järgmiste tundide planeerimine oli lihtsalt võimatu. Selle asemel, et pastakast tarkust imeda, käisin mitmel korral juba kell 15 päeval trennis ja tegin tööd pärast õhtusööki, kui mõte erk ja kõht täis. See pole muidugi üldse lihtne, aga see töö paneb lihtsalt missiooni tundest juba silmad särama ja annab energiat.

Rohelise kooli võlud

83654186_186009132610212_1293984249762203612_n.jpg

Koolitustel tegelesime oma missioonide ja visioonide koostamisega, mille käigus sai aina selgemaks, et see töö ei ole kõigest aine õpetamine, vaid ka oma huvide müümine. Võtsin eesmärgiks suurendada lastes keskkonnasäästlikku eluviisi. Sellega seoses oli võimalus ühineda ühe Erasmus+ keskkonnaprojektiga ning Rohelise Kooliga. Erasmus+ projektis tegeleme looduskaitsealade teadlikkuse suurendamisega ja mais sõidame nädalaks Hispaaniasse. Rohelise Kooliga otsime õpetajate ja õpilastega viise, kuidas Jüri kooli muuta loodussõbralikumaks kogudes taarat või lükates kütte päevaks või nädalaks alla - paneme selga soojad kampsunid, et kütte pealt energiat kokku hoida. Aktiivsemad õpilased hakkasid viimasel koosolekul mitmeid tegusid veel juurdegi planeerima ja siis oli küll tunne, et oh kui uhke on olla selliste maailmapäästjate õpetaja!

Toredad kooliüritused

annika4.jpg

Koolis on lisaks õppetööle mitmeid üritusi kambavaimu suurendamiseks ja erinevate annete arendamiseks. Nende toimumine tekitab rutiini vaheldust ning mõni õpilane võib oma oskustega lausa pahviks lüüa. Teinekord kaasatakse ka õpetajaid: näiteks õpetajate päeval toimus õpetajate ja õpilaste vaheline võrkpallivõistlus. Nii suure publiku ees mängimine sundis lausa alt servima, sest see pani käe veidi värisema. 3 minuti tantsu raames sai taas üle 11 aasta tantsitud. Kooli ajal võtsime oma pundiga alati võistlustest osa ja nüüd sai taas rütmitunnet meelde tuletada.

Liitumine Noored Kooli programmiga tuli pärast isegi mitut aastat kõhklusi. Vaatasin plakateid ja mõtlesin, et oh küll oleks lahe, aga samas senisel tööl polnud ka midagi viga. Töösuhte lõppedes tuli otsus selline kannapööre elus teha pärast mitut kuud plusse ja miinuseid kokku lugedes, aga nüüd, tagasi vaadates ei saa aru, miks kohe pärast keskkooli õpetajaks õppima ei hakanud. See töö on mitmekülgne, sotsiaalne, tähenduslik ja on nii palju võimalusi oma huvidega tegelemiseks (nt Roheline Kool ja keemia huviring). Unistage suurelt ja ärge kartke muutusi!