(Külalis)õpetaja kingades

tagasikooli2.jpg

Soov minna kooli tundi andma – olemas. Kokkulepe Kopli Kunstikooli kolmanda klassi õpetaja Katriga– olemas. Kolm päeva veel külalistunni toimumiseni ja sisend Katrilt õpilastele kasulike teemadekohta – olemas. tagasi kooliSuhtlemine, suhtluskanalid, viisakus... Aga mida täpselt ma tahan neile ühe külalistunniga edasianda? Paar tundi internetis surfamist ja ideede korjamist – esimese õhtu tulemus on mitu erinevatmeetodit ja mõtet, aga ükski neist ei ole omaette piisavalt hea.Järgmisel õhtul tuleb ka kandev idee .. mitteverbaalne kommunikatsioon. Kehahoiakud, viisid kuidasteiste tunnetest aru saab. Selleni jõudmiseks läks aega päris mitu tundi.Väga kogenud esinejad võivad ehk tundi anda suhteliselt vähese ettevalmistusega. Mina lähenpõhjalikuma ettevalmistuse teed – nii palju kui kaehl õhtul pere ja töö kõrvalt aega saan võtta.Tunniplaan – eesmärgid, meetodid. Mida täpselt mis ajal tunnis teen. Üle mõelda ka ei tasu, agatagantjärele targalt ütlen, et mõni koht oleks võinud olla veel selgemalt valmis mõeldid.Reede hommik algab äpardusega. Pean kell 8 õpilaste ees seisma, aga leian end 7:45 hoopis valekooli ukse ees taksole järele vaatamas. Tajun enda asendatavust – ma tean, et mis iganes ei juhtuks,on klassis päris õpetaja. Õpetaja, kes hoolimata sellest, et on selles rollis olnud vaid viis kuud, suudabtekkida võivad lüngad kergelt täita. Jõuan siiski kell 8 koos kellaga õigesse klassi õiges koolis. Trammija jooksuga. Esimene pool tunnist läheb väga hästi. Suudan üheks ülesandeks terve klassi vaikuses tööle panna.Valitud meetod tõesti töötas. Tunni teine pool toob mind küll jalgupidi maale tagasi. Hmm.. klassigruppidena tööle panemine on raskem kui ma arvasin. Selle aja peale, kui viimane grupp omaülesande saab, on esimestel juba jutuvadinat ja sõnavõtte palju tulemas. Et õpilasi kaasas hoida,peaks tunni tempo oluliselt kiirem olema ja tööjuhendite andmine palju selgem. Õppimiskohadjoonistuvad selgelt välja. Kui tunni andmine tuleb hästi välja ja lapsed silmade särades kaasa teevad, saab erilise kordaminekuemotsiooni. Kui saab tekkinud küsimuste ja lärmi toel kiirelt teada, mis hästi ei töötanud, saabmotivatsiooni juurde õppida, uuesti proovida ja paremaks saada. Keelekümbluse kolmanda klassiõpetamise boonus on kallistused ja küsimused, kas ma tulen veel tagasi. Tahaksin küll. Kristi Klaasmägi