4 näidet, kuidas NK osalejad distantsõppel õpetavad
Eriolukord on ka Noored Kooli õpetajatele andnud võimalusi kujundada oma tööd ja õpilaste õppimist varasemast üsna teistmoodi. Sellel sügisel sai Noored Kooli 13. lend ennast esimest korda klassi ees proovile panna - uuriti, mõõdeti, õpiti tundma ennast ja õpilasi, mõtestati ja harjuti uue ametiga. Kooliaasta lõpusirgel avanes võimalus justkui jälle uuesti alustada, täitsa uues olukorras ja otsekui algusest.
Jagame, mida vahvat on meie osalejad selles erilises olukorras teinud ja kuidas meie õpilased on vahepeal õppinud.
Siiri Krümann (13. lend), Muraste Kool
Alustame kõige väiksematest. Siiri Krümann alustas sellel aastal Muraste Koolis 3.c klassiga. Õpilased on eriolukorra ajal olnud aineteülese projektõppega hõivatud. Tehti oma loomaaed ehk õpilased koostasid loomade kohta infolehed ning lõpuks ka oma loomaaeda tutvustava video. Projekt hõlmas loodusõpetuse, tööõpetuse ja kunstiõpetuse tundi.
Loomaaia projekti kirjelduse kohta saab täpsemalt lugeda siit. Valmis tehtud loomaaia videod leiab Muraste Kooli Facebooki lehelt.
Lisaks on õpilased jõudnud koostada ka oma maastikumängu, kuhu oli põimitud loodusõpetuse, eesti keele, matemaatika, tantsuõpetuse ja muusikatund. Õpilased viisid maastikumängu läbi koos oma pereliikmetega ning analüüsisid oma tehtud töö tulemust. Maastikumängu projekti kirjelduse kohta saab täpsemalt lugeda siit.
Näiteid õpilaste maastikumängudest:
Kolmandaks projektiks on õpilastel olnud keskkonnateemaline ajakiri, mis hõlmab eesti keele, matemaatika, inimeseõpetuse, inimeseõpetuse, kunstiõpetuse ja tööõpetuse tundi.
Tööjuhendi projektiks leiab siit.
Annika Sakkarias (13. lend), Jüri Gümnaasium
Annika Sakkarias õpetab Jüri Gümnaasiumis II kooliastmes loodusaineid. Tema õpilased said seoses eriolukorraga väga teemakohase ülesande. Annika soovis õpilastele selgitada läbi praktilise katse, miks kätepesu siiski väga oluline on. Tema sõnul tekitas see ülesanne mõnes õpilases nii suurt huvi, et see tehti ära mitu päeva enne tähtaega. Mõned tema õpilased isegi muutsid selle peale oma käitumist ja hakkasid rohkem kodus püsima.
Tunni kirjeldust saab lugeda siit.
Merli Lindberg (13. lend), Kohila Gümnaasium
Merli Lindberg töötab alates sellest aastast Kohila Gümnaasiumis ning õpetab II kooliastmes inglise keelt. Tema õpilased said inglise keeles koostada oma lauamängu, et läbi mängu ja loova koostöö inglise keeles õpitut korrata.
Juhised lauamängu koostamiseks leiab siit.
Kristine Diane Liive (12. lend), Tallinna Kivimäe Põhikool
Kristine Diane Liive õpetab Tallinna Kivimäe põhikoolis matemaatikat teist aastat ning on NK 12. lennu liige. Tema andis õpilastele tõenäosuse ja statistika õppimise raames ülesande teha uurimus, millises toas on sul kõige rohkem kooliasju ning esitada andmed tabeli ja sektordiagrammina.
Täpsema tunni ülesehitusega saab tutvuda siin.