Kooliaasta ootuses

Vähem kui pool suve on ees, kuid juba vaikselt näen unes õudusunenägusid, kus mitte ükski õpilane ei kuula mind. Isegi siis, kui olen läbinud Suvekooli Viimsis ja tean, et õpilased on heatahtlikud ning algklassides võivad nad isegi nutta, kui nad näevad, et on hilinemas esimesse tundi. Õudusunenägudeks ei ole tegelikult üldse põhjust, kuna minu kooliks saab Kiviõli I Keskkool, kus hakkan õpetama ajalugu ja ühiskonnaõpetust.Kiviõli I Keskkool on kool kuhu iga noor õpetaja sooviks minna järgnevatel põhjustel:

  1. Juhtkonna suur toetus õpetajatele
  2. Õpetajate, õpilaste ja teiste osapoolte kaasatus otsustusprotsessidesse
  3. Kaasaegsete meetodite kasutamine tundides
  4. Õpilaste ettevõtlikust soodustav keskkond (läbi erinevate projektide, see on üks aktiivseim kool Ettevõtliku Kooli võrgustikus)
Suvi on minu jaoks ettevalmistus ja ideede kogumine I õppeaastaks, et anda Kiviõli ja Ida-Viru noortele parimaid tunde ja uut perspektiivi elule nii kohalikul, riiklikul ja globaalsel tasandil. Suurem osa praegusest ettevalmistusest on hõlmanud erinev kirjandus õppimise, õpetamise ja meetodite kohta.
Siin on kolm esimest soovitust:
  • "Õpetajate kool"; Dr Thomas Gordon; 2006 (See on raamat, mida peaksid kõik lugema, kuna annab praktilisi meetodeid, kuidas efektiivselt lahendada probleeme ja konflikte nii, et mõlemal osapoolel oleks hea.)
  • "Õpetame lapsi õppima"; Robert Fisher; 2004 (Õpetamise ja õppimise piibel, mida kuskilt osta ei saa. Loodan, et Tartu Ülikooli Raamatukoguhoidjad väga pahased ei ole, kui seda natuke kauem enda käes hoian.)
  • "Work that matters. The teacher`s guide to project-based learning"; Published by the Paul hamlyn foundation; 2012 (Soovitan seda kõigil lugeda, kes on huvitatud projektidepõhisest õppest. Saab lugeda pdf-na.)
Tunnen, et suur ootus on end ära tasunud, kuna olen selle suvega arenenud väga palju. Septembriks olen valmis  noortega koostööd nautima.
Kerttu (7. lend)