Kõik algab sinust endast! (London edition)

Septembris toimus Londonis Synergies Global Alumni Workshop, kus osalesid NK analoogorganisatsioonide vilistlased ja osalejad rohkem kui kümnest riigist. Eestist osales meid kokku 6: Triin ja Kati (4. lend), Helene ja Kersti (3. lend) , Tiina (2. lend) ja mina, Liisa (5. lend). Keskendusime muutuste elluviimisele hariduses ja töötasime välja isikliku tegevusplaani. Alljärgnevalt mõned mõtted, mis jäid minu jaoks ürituselt kõlama.MuutusedMuutuste eelduseks on avatus. If your cup is full, you`ll need to empty your cup in order to learn. Muutuste ajendiks on õiged inimesed erinevatel strateegilistel tasanditel – seega võtmeisikud on koolijuhid, aga ka teised eestvedajad nii koolis sees kui koolipidaja tasandil. Muutuste elluviimisel on oluline toetavate inimsuhete loomine, mitte protsessidest ja protseduuridest lähtumine. Kui tahad muutust süsteemis, pead kõigepealt muutma ennast. Õpilaste tasandil on vaja tähtsustada seda, et õpilased ei õpi mitte tuleviku jaoks, vaid selleks, et juba homme paremini hakkama saada.Hällist hauaniÕpilase arengu toetamise puhul on oluline laiem kontekst, mitte ainult tegevused ja tugimeetmed koolis. See tähendab, et koolil on võimalik saavutada suurem mõju, kui nähakse koolitundidest kaugemale. Prioriteetne on lastevanemate kaasamine ja harimine. Näiteks koondada kooli kui kogukonna keskusesse pere- ja beebikooli funktsioonid, luua vanematele kooskäimise ja täiendõppe võimalusi ning toetada õpilasi ka kõrgkooliõpingute ajal. Oluline on luua õpilastele ja vanematele ühiseid õppimissituatsioone.Mõjus näideKülastasime Oasis Academy`t, mis kuulub viimase 3 aasta jooksul 10 kõige enam arenenud kooli hulka. Kool on hea näide sellest, et probleemidega tuleb hakata tegelema kohe täna. Mitte järgmine nädal, järgmine õppeaasta või siis kui koolimaja saab remonditud, sest meil ei ole päevagi kaotada. Aastaga on võimalik selgete sihtide ja koostöö korral saavutada märgatav edasiminek. Otsuseid tehakse andmetele tuginedes ning olulist rolli mängib soovitud käitumismallide mudeldamine.