Innovatsioon

Viimasel ajal on igalt poolt kosta seda, et tänavune aasta on kuulutatud innovatsiooniaastaks ja et innovaatilised ideed on need, mis tagavad edu. Olen mõlenud, et tegelikult on ju ka õpetajatöö äärmiselt innovaatiline (muidugi eeldusel, et õpetaja ei rahuldu olemasolevaga ja üritab pidevalt areneda). Eelkõige pean silmas just innovaatiliste lahenduste otsimist tunni ettevalmistamisel ja erinevate meetodite katsetamist. Näiteks esimese poole aasta jooksul olen korraldanud tunde arvutiklassis, proovinud vähemalt viit erineva põhimõttega grupitööd, üritanud muuta õppimist mängulisemaks erinevate võistluslike elementidega (nt viktoriin "kes tahab saada viit" või "kes viimasena seisab, teab paremini"), viinud tunnis läbi väitluse jne. Kuna pidevalt tahaks ju pakkuda õpilastele midagi uut ja huvitavat, peab olema järjepidevalt loominguline. Pealegi hakkaks ilmselt endal ka igav, kui iga kord käiks tund stsenaariumi "lugege õpikust peatükk 6 ja siis lahendate kolm ülesannet ja lõpuks on tunnikontroll"-alusel. Tõsi, vahest on ka selliseid tunde. Aga muidu ei olekski teistsugused lahendused enam uudsed ja huvitavad.Kui nüüd suudaks rohkem mõelda välja selliseid tunde, kus ka õpilased oma innovaatilisust saaksid rakendada..........