15. lennu osalejad valmistuvad õpilaste ette astuma

Noored Kooli 15. lennu osalejatel on täies hoos programmi ettevalmistuskoolitus. Uurisime Hanna Nõmmelt ja Arno Värvilt, miks nad otsustasid Noored Kooli arenguprogrammiga liituda, mida õpivad ettevalmistuskoolituse raames ja milliste mõtetega lähevad Narva linnalaagrisse, mis algab juba paari päeva pärast.

Arno Värv ja Hanna Nõmm. Foto: Noored Kooli

Arno Värv ja Hanna Nõmm. Foto: Noored Kooli

Miks te liitusite Noored Kooli programmiga?

Arno: Kui ma läksin ülikooli psühholoogiat õppima, leidsin teaduse populariseerimise töö - käisin üle Eesti ringi ja tutvustasin õpilastele, mis asi on teaduslik psühholoogia. Selle käigus sattusin ühte teaduslaagri, kus viisin läbi sotsiaalpsühholoogia katsete õpituba. Näha, kuidas õpilased arenevad ja soovivad midagi uut omandada, tundus nii lahe, et ma mõtlesin, et ma võiks nendega rohkem töötada. Just sel hetkel nägin Facebookis Noored Kooli programmi reklaami ja otsustasin kandideerida.

Hanna: Ma tahtsin juba väikesest peale õpetajaks saada. Vahepeal see soov kadus ära, aga nüüd, kui olen veidikene andnud matemaatika eratunde, ma sain aru, et see on täpselt see, mis mu silmad särama paneb. Kuna ma olin juba majandust õppima läinud, ma leidsin, et ma ei saaks nüüd uuesti minna õpetajaks õppima ja Noored Kooli programm tundus siis täpselt õige koht minu jaoks.

Mida te tahaksite hariduses ära teha?

Hanna: Minu jaoks on väga oluline finantsharidus, mida ma hetkel ka üritan noortele edasi anda. Põhikoolis võiks olla kohustuslik finantshariduse õpe, kuna see aitab lapsi tulevases elus edasi. Tulevase matemaatikaõpetajana on mul plaan seda tundides edendada igasuguste ülesannete abil - näiteks, kui investeerida 10 eurot, kui palju raha mul aasta pärast on. Mingil hetkel loodan teha ka valikaine.

Arno: Mina leian, et koolides üle Eesti on väga suur tugispetsialistide puudujääk. Minu soov on anda edasi, et eksimine on okei ja et õpilane oleks valmis alati abi küsima, sealhulgas vaimsete muredega - kui tuleb suurem stress peale, siis tuleb minna koolipsühholoogi juurde, kui ta on olemas, või kirjutada Lahendus.net või Peaasi.ee-sse. Seda stigmat tuleb alla tõmmata, et leevendada stressirohket koolikogemust.

Noored Kooli programmi ettevalmistuskoolitus algas teie jaoks pea kaks kuud tagasi. Seni õpitust, mis muutis kõige rohkem teie senist ettekujutust haridusest ja õpetaja rollist?

Arno: Ütleks, et eelpraktika: me saime neid tunde vaadata, mida praegu antakse, ja sealt oli näha, kui palju tehnikat on tulnud juurde sellest ajast, kui mina ise põhikoolis käisin, aga samas kui palju on ikka veel samaks jäänud - see oli minu jaoks suur üllatus.

Hanna: Erinevad meetodid, mida saab õpetaja kasutada - mina enda kooliajal ei tajunud, et õpetajad kasutaksid erinevaid meetodeid, et õpilased suudaksid paremini õppida. Tegelikult neid erinevaid võimalusi on väga palju ja neid kasutatakse ka, sealhulgas Noored Kooli programmi läbinud õpetajate poolt.

Milliste mõtetega te Narva linnalaagrile lähenete? Mis värskelt omandatud teadmisi ja oskuseid saate seal kohe proovile panna?

Hanna: Kindlasti kõike seda, mis on seotud LAK-õppega. Varem ma polnud sellega otseselt kokku puutunud ega uurinud, mis asi see on, aga kuna nüüd me lähme eesti keelt õpetama, siis see aitab väga palju.

Arno: Jah, LAK-õpe kindlasti, aga soovin õpilastele natukene rohkem selgeks teha ka allikakriitilisust.

Milliseid arenguvõimalusi te soovite oma õpilastele pakkuda?

Hanna: Ma tahan, et minu õpilased oskaksid õppida, et nad kasutaksid erinevaid õpimeetodeid, et asjad päriselt jääksid meelde ja et nad näeksid õpitavate asjade seost päriseluga.

Arno: Tahan edasi anda uudishimu ja soovi uurida, kuidas meie ümbritsevad asjad töötavad ja kuidas nad meie juurde sattusid, et õpilased tahaksid maailma kohta rohkem õppida.