E4F: Eesti ja Hollandi koolijuhid õpivad üksteiselt

E4F.jpg
Noored Kooli vilistlased Kristi Siirman (NK 1.lend) ja Helen Sabrak (NK 3.lend) osalevad sel õppeaastal Tallinna ülikooli Haridusinnovatsiooni keskuse koolijuhtide kogemusõppe kursusel Education for Future (E4F).
1) Miks sa liitusid E4F programmiga?
Kristi: Liitusin selleks, et saada kooliringkonnast uusi tutvusi, et kogemusi vahetada. Samuti selleks, et näha, millised on Hollandi koolid, kuidas seal õpitakse ning õpetatakse ja saada ideid, mida ka üle võtta Tabasalu Ühisgümnaasiumisse, mille õppejuhina ma töötan.
Helen: Olen lähiaastatel ise osaline uue kooli ettevalmistamise ning avamise protsessis ning tundsin vajadust koolijuhtimise ja -korralduse teemadel mõtlemise järele praktikute ringis. Teoreetilised koolitused ei oleks praeguses eluetapis minu jaoks, seega E4F tundus ideaalne, ühendades nii koolijuhtide võrgustikku, rahvusvahelist kogemust ja praktilist väljundit projekti elluviimise näol õppe käigus.
2) Mis on olnud seni olulisim kogemus?
Kristi: Innovatiivsete inimestega ideede vahetamine.
Helen: Amsterdami reis aprilli lõpus, kus oli võimalik nädal aega intensiivselt koos aega veeta ja suhelda väga ärksa ja erksa haridusinimeste seltskonnaga Eestist ning lisaks koguda muljeid ja kontakte Hollandi haridussüsteemist.
3) Kes on su kaasõpilased E4F programmis, mida oled nendelt juba õppinud?
 Helen: Programmis osaleb Eesti poolt ligi 20 koolijuhti või tulevast koolijuhti ning ligi 40 koolijuhtimise eriala magistranti Hollandist. Seltskond on väga terane, mitmekesine ja inspireeriv. Uued inimesed ja kontaktid, kellega Eestis sama asja ajame tekitavad energiat edasi minna, tekitavad tunde, et natuke nagu tiivad kasvaksid selga.
4) Programmil on ka praktiline väljund. Kas sul juba ideid projekti osas, mida plaanid ellu viia programmi jooksul? Räägi neist veidi lähemalt.
Helen: Minul on terve aastajagu praktilisi tegevusi seotud uue kooli avamisega Kalamajja. Plaanin ka E4F praktilise projekti teha selle raames ja ilmselt kogukonna ning lapsevanemate kaasamise teemal.
Kristi: Mul oli mitu ideed, millega töötada, kuid lõpuks jäi peale see, mida on reaalne lühikese aja jooksul teostada. Plaanis on välja töötada "Uurimistööde aluste" kursus sellisena, et see sisaldaks nii auditoorseid kui e-tunde ning et tööde teemad oleksid aineteülesed, samas seotud ka õppesuundadega. Oluline on saada õpilased omavahel ja koos juhendajatega tegutsema.
5) Mille poolest erinevad E4F programm ja Noored Kooli?
Kristi: E4F ja Noored Kooli on minu jaoks päris erinevad. Jah, mõlemas on vaja viia ellu üks projekt, mõlemad on aidanud näha kooli laiemalt, kuid Noored Kooli ajal olin siiski algaja õpetaja, kes alles tutvus koolieluga, E4F projektis on mul teistsugune roll ja teistsugune kogemus ning ka teistsugused eesmärgid.
Helen: Näen mõlemat programmi osalejate arengu toetajatena ning võrgustike kujunemise kohtadena. Noored Kooli kogukond on tugev ja mõjukas seltskond Eesti hariduses. Selles võrgustikus on kasvav hulk noorest õpetajast haridusliidriks kasvanud inimesi. E4F programmis osalevad inimest on moel või teisel juba enne programmi haridusliidrid ning ühine õppimine loob neile võimaluse üksteist uutele väljakutsetele inspireerida ja tugevat võrgustikku kujundada.

E4F