75 koolipäeva

Olen Kätlin, olen õpetaja – elan ja hingan oma eriala. Minu ülesanne on igapäevaselt õpetada muu kodukeelega lapsi eesti keeles keelekümblusmeetodil. Minu klassis õpib 18 imelist 6-8aastast last. Päevad on täis nalja, naeru, uudishimu ja õppimist. Mulle meeldib olla õpetaja! 

Ma olen saanud õpetajaks Noored Kooli programmi kaudu. Tegemist on äärmiselt sisuka, mahuka ja intensiivse programmiga, mis annab kuhjaga tööriistu ja meetodeid, et hakkama saada justkui kõigega, mis koolis juhtumas. Ometi olen tihti silmitsi olukordadega, millest pole osanud undki näha.  

Olukord koolis on aastatega palju muutunud ja see on mõtlemapanev. Muutustest on räägitud meedias, aga kuniks asjad ei ole isiklikus päevakorras, nad justkui ei puuduta, tunduvad kauged ja ebaolulised. Päriselt ongi nii, et kui õpilane ei oska või ebaõnnestub milleski, tormavad vanemad kooli õpetajaid süüdistama. Kui küsida, kas laps on kodus õppinud, kas olete teda aidanud, kas olete lapsega rääkinud, on tihti vastuseks, et see on õpetaja töö. Muidugi ei ole õnneks kõik vanemad sellised. 

Jah, õpetaja töö on õpetada, aga õppimine on siiski õpilase töö ja lapse kasvatamine on ennekõike kodu ülesanne. Kool aitab ja toetab vanemaid selles protsessis. Keelekümblusklassis õppivatel lastel on tõsiselt raske, kuna lisaks sellele, et nad omandavad uusi teadmisi, peavad nad seda tegema võõras keeles. Kurb on näha motiveeritud lapsi, kellel puudub igasugune tugi ja mõistmine kodus. Koolis on nad pühendunud õppijad, kes kurvastavad, kui midagi ei õnnestu või kui nad ei mõista ning kodus on päris ummikus, kuna pole kedagi, kes toetaks ja aitaks. Äärmiselt soojaks teeb südame, kui hommikul tuleb kooli särasilmne koolilaps, kes on eelmisel õhtul koos vanematega valmistunud uueks päevaks – kas ühiselt lugedes, sõnu õppides või lihtsalt eesti keeles rääkides. 

Kätlini postitusse.jpg

Armsad vanemad, toetagem oma lapsi. Õpetajad annavad päriselt endast parima, et Teie lapsi õpetada ja toetada. Hispaania filosoof George Santayana on kunagi öelnud, et laps, keda on haritud ainult koolis, on harimatu laps ning et perekond on üks looduse meistriteos. Kui tema öeldu üle mõtiskleda, siis suurepärase tulemuse saame, kui lapse kasvatamine ja õpetamine toimuks kooli ja kodu vahelise koostööna – kõigi vahel, kes lapsega kokku puutuvad. 

Muutus algab meist endist – muudame oma mõtteviisi ja oleme avatud, hoolivad ning valmis ka ise arenema. Sedasi loome parema homse ning harituma ja rõõmsameelsema ühiskonna tulevikuks. Eriti äge on olla ise üks muutuste looja – tule Noored Kooli programmi ning saa teada, mis tunne on tegutseda selle nimel, et iga laps Eestis saaks väga hea hariduse.

Elu koolisKätlin Takk