Jaak-Albert Metsoja
Ükski õpetatav aine pole eneseküllane suletud üksus ja lapse terviklik areng ühest küljest tähendabki õpetatava aine sidumist ülejäänud kooliprogrammiga. Soovin kindlasti kasutada lõimitud õpet – see suurendab nii õpetamise efektiivsust ja toetab seostatud meelespidamist kui ka – süstemaatiliselt läbiviiduna – vähendab õpilaste koormust. Teisalt pean iga aine puhul kindlasti oluliseks seda siduda nö. eluga pärast kooli. Terviklik areng tähendab aga ka lisaks õpetatavale ainele lapse üldpädevuste arendamist ning mitmekülgsete võimaluste pakkumist tema käitumuslikuks ja emotsionaalseks arenguks.
Jaak-Albert on läbinud bakalaureuse- ja magistriõppe Tartu Ülikooli loodus- ja tehnoloogiateaduskonnas bioloogia erialal ning botaanika ja ökoloogia doktorantuuri samas teaduskonnas. Ülilkooli ajal osales ta Pärandkoosluste Kaitse Ühingu (PKÜ) tegemistes ning on nüüdseks PKÜ juhatuse liige. Samuti on ta osalenud Tartu Kesklinna Kooli vanematekogu loomisel ja tegevustes ning on kooli hoolekogu esimees. Jaak-Albert on töötanud Vanemuise kontserdimajas, Tartu Ülikoolis, Pärandkoosluste Kaitse Ühingus ja Looduskaitseühingus Kotkas.