Katrin Lugina
Hea õpetaja muudab õppeaine huvitavaks ja eluliseks nii, et noorel on võimalik õpitava ainega suhestuda. Minu arvates keskendutakse praegu koolides ikka veel liiga palju õpikutekstide päheõppimisele. Samuti näen, et puudub individuaalne lähenemine - kõik noored peavad liikuma ühes tempos ning edasijõudnuid või mahajääjaid ei toetata piisavalt.
Minu nägemuses on võimalik ühe klassi sees moodustada erineva tasemega õpigruppe - edasijõudnuid motiveerida raskemate ülesannetega, mahajääjaid toetada nii, et nad jõuaksid teistele järele. Samuti saab tundides abivahendina kasutada mobiiltelefone või erinevaid platvorme, mida noored nagunii kasutavad ning rakendada neid õppimise toetamiseks. Tunde saab muuta kaasavamaks ning interaktiivsemaks kasutades kaasaegseid võimalusi.
Samuti leian, et praegu enamikes koolides kehtiv hindamissüsteem on pigem karistusmehhanism mitte adekvaatne tagasiside andmine õpilase akadeemilisele arengule.
Tänapäeva noored vajavad rohkem toetust ning individuaalset ja inimlikku lähenemist. Õpetaja peaks olema noorele mentor ja sõber mitte kuri tädi klassiruumis, keda karta. Mina tahan olla just see esimene.
Katrin on omandanud Tallinna Tehnikaülikooli bakalaureusekraadi õigusteaduse erialal ja omandab Tallinna Ülikoolis magistrikraadi andragoogika erialal. Ta on töötanud Siseministeeriumis ministri nõunikuna ja Eesti Rahvusvahelise Arengukoostöö Keskuses projektijuhina. Vabal ajal meeldib Katrinile jalutada, filme vaadata ning lugeda.