Kati Kuusk

Hea hariduse saab õpilane siis, kui talle meeldib koolis käia. Kooliteed alustades, on õpilased vahetud, julged oma arvamust avaldama ja kaasa rääkima. Selleks, et õpilane oleks julge, on oluline, et ta tunneks end klassis enesekindlalt, et õpetaja suhtleks temaga vahetult ning valesti antud vastuste korral ei viitaks õpilase rumalusele, vaid arutelu käigus püüaks leida koos lapsega õige vastuse. Võttes küsimuse ja vastuse pulkadeks lahti ning tuues välja seoseid, mis aitavad teadmisi kinnistada, teemat paremini meelde jätta. Õppimine on protsess ja teadmine, et ka läbi vigade tegemise õpitakse ja arenetakse, on vajalik. Oluline on, et koolisüsteem ei keskenduks ainult positiivsele tulemusele vaid hindaks õpilase pingutust, julgust katsetada ja küsida. Siis ei kao õpilastes entusiasm, loovus ja uudishimu.

Õpetajana soovin näha, et minu tunnis õpilaste silmad säravad, nad soovivad kaasa rääkida, oma arvamust avaldada, küsida ja uurida lisaks. Tunni ülesehitus peab olema huvitav, nii tublile viielisele kui ka õpilasele, kel mõtted kipuvad uitama ning kel on keskenduda raske. See nõuab õpetajalt lisapingutust, samas usun, et alustava õpetajana olen niisamuti säravate silmadega entusiast, kes on valmis katsetusteks, et andma endast parim.

Kati on omandanud Tartu Ülikooli bakalaureusekraadi sotsioloogia ja magistrikraadi koolijuhtimise erialal. Ta on töötanud Eesti Omanike Keskliidus projekti- ja büroojuhina. Kati on aidanud vabatahtlikuna kaasa Intsikurmu festivali korraldamisel. Vabal ajal meeldib Katile toimetada aias ja olla koos oma perega.

Kärt Lehis16lend