Vilistlasrubriik: Gerli Lokk

Gerly-Lokk.jpg

“10 küsimust vilistlasele” on Noored Kooli uudiskirja rubriik, kus igal kuul tutvustame ühe vilistlase tegevusi, kogemusi ja arusaamu nüüd, mil programm juba selja taga.Gerli Lokk on Noored Kooli programmi 3. lennu vilistlane, kes õpetas programmi ajal Lähte Ühisgümnaasiumis eesti keelt ja kirjandust 5., 6., 10. ja 11. klassile.  Gerli töötab tänaseni Lähte Ühisgümnaasiumis eesti keele ja kirjanduse (6. klassid ja 9. klass) ning ajakirjanduse õpetajana (gümnaasiumiklassid). Ühtlasi on Gerli 9.b klassi klassijuhataja ning juhendab Lähte kooli ajalehe Lügemik toimetuse tööd. Noored Kooli programmi toetamiseks käib Gerli paar korda veerandis ainedidaktilise eesmärgiga vaatlemas ka 8.lennu osalejate Kathriini ja Kaidi eesti keele ja kirjanduse tunde.1.  Millega tegelesid enne Noored Kooli programmi?Õppisin Tartu Ülikoolis eesti- ja soome-ugri keeleteadust, peaeriala oli eesti filoloogia, kõrvaleriala soome keel ja kirjandus.2.  Miks Noored Kooli programmi kandideerisid?Kandideerisin Noored Kooli programmi, sest tahtsin teha tähenduslikku tööd. Minu jaoks oli ja on oluline toetada igakülgselt oma õpilaste arengut, neid mõjutada ja olla nende jaoks olemas.3.  Millega praegu igapäevaselt tegeled?Kõige sellega, mida õpetajatöö endast kujutab: valmistan tunde ette, parandan ja tagasisidestan kontrolltöid/kirjandeid, viin tunde läbi, juhendan õpilasi, korraldan erinevaid üritusi, lahendan õppimise ja õpilaste omavaheliste suhetega seotud probleeme, arutan õpilastega maailmaasju. 4.  Mida andis Sulle Noored Kooli programmis osalemine?Noored Kooli programmis osalemine on minu jaoks ülimalt oluline eluetapp. Loetelu sellest kõigest, mida Noored Kooli programmis osalemine andis, tuleks kindlasti väga pikk. Arenesin sel ajal nii professionaalses kui isiklikus mõttes väga palju. Õppisin juhtima iseennast ja oma aega. Sain juurde erinevaid oskusi, mis on suhtlemisel ja noortega töötamisel väga tähtsad: aktiivset kuulamist ja mina-sõnumite saatmist harrastan ka pärast Noored Kooli programmi järjepidevalt. Oma lennukaaslased said väga kalliks ning hea on teada, et kuigi me igapäevaselt enam nii palju ei suhtle, on nad minu jaoks alati olemas.5. Kui Sa saaksid homme Eesti haridusministriks, siis millise reformi teeksid esimesena?Minu arvates on väga oluline õpetajakoolituse kvaliteet. Selleks, et koolis laste ees oleksid parimatest parimad, peaks arendama õpetajakoolituse sisu. Alustama aga peaks vastuvõtusüsteemide kriitilise hindamisega.6. Kes on Sinu suurim eeskuju? Miks just tema?Ma ei oskagi nimetada kindlaid eeskujusid, aga tean, et nendelt inimestelt, kellega tihedalt läbi käin, on õppida nii mõndagi.7. Kuidas Sa lõõgastud?Lõõgastun sporti tehes, mulle meeldib käia rühmatreeningutes ja looduses uitamas.  Zumba-trennid ja pisike jalutuskäik annavad uut energiat ja rahustavad. Meega tee ning hea raamatu lugemine on samuti lihtsad lõõgastavad naudingud. Lisaks olen avastanud, kui nauditav on tööpäeva lõpus lihtsa süžeega komöödiaseriaalide vaatamine.8. Mis oli Sinu viimane suur elamus?Draamateatri etendus „Laevahukk“9. Nimeta oma kolm soovi kuldkalale.Hetkel üheksanda klassi klassijuhatajana on mul kuldkalale üks suur soov: et minu klassi lapsed lõpetaksid põhikooli edukalt. Soovin, et neil oleksid kindlad eesmärgid, mille nimel tegutseda, ja et nad saaksid oma haridusteed jätkata enda soovidele vastavalt.10. Soovita mõnd head raamatut. Põhjenda.Khaled Hosseini “Tuhat hiilgavat päikest” ja ”Lohejooksja” – mõlema raamatu keskne lugu läks väga hinge.Alan Adojaan ”On nagu pole” – väga humoorikas ja lihtne autobiograafiline raamat autori enda seiklusest erinevates riikides. Mulle meeldib selle raamatu elujaatavus!