Uuesti Saksa kiirteel: teine aasta koolis

Eelmise aasta detsembris kirjeldasin Noored Kooli päevikus esimest nelja kuud koolis kui Saksa kiirteel sõitmist. Nüüd on alanud uus sõit ja esimesel nädalal tundus, et seekordne sõit tuleb kiirem kui eelmisel aastal. Kui eelmise aasta kiirus oli 180 km/h, siis sel aastal on spidomeetri näitaja vähemalt 220 km/h. Mõni päev on nii kiire, et ei kohta isegi oma uusi kolleege Noored Kooli 8. lennust.I nädalSee aasta algas minu jaoks 10. klassi sissejuhatus nädalaga, mis toimus 2.-5. septembrini. Nimetatud nädala võtab kokku Kiviõli I Keskkoolis, sel nädalal alustanud, kooliraadio uudislugu:„Möödunud nädalal, kui koolipere käis juba tundides, siis  10. klass sai kogeda erilist nädalat. Teisipäevast- reedeni olid eesti ja vene noored koos aulas ning mängisid üheskoos  mänge ja kuulasid erinevaid koolitusi seoses inspiratsiooniga ning mida tähendab keskkoolis õppimine. Noored said ühtlasi tutvuda ülikoolidega, kuhu nad oma eriala õppima saaksid minna ning mis kriteeriumid sinna sisse astumisel on ja mida saavad nad juba keskkoolis selleks ära teha. Reede hommikul korraldasid kümnendikud iseendale rahvastepalli matši . 28- liikmeline klass jagati nelja meeskonda ning mängiti läbisegi, et selguks üks ja ainus võitja. Võitja selgus ja meeleolukas nädal sai 10. klassi jaoks läbi. Ühtlasi said nad kätte ka oma kursustest pungil tunniplaanid ja saabusid tagasi tavalisse kooliellu.“[1]Soovin tänada 10. klassi õpilasi ja  koolitajaid/esinejaid, kes sellele nädalale sisu andsid. Eriti tahan välja tuua Harald Lepiski, Margus Otsa, Ülane Vilumetsa, kes olid nõus tulema Kiviõlisse ja jagama oma kogemusi ja teadmisi. II nädalSel nädalal tundsin ennast klassi ees juba kindlamana ja ka tundide ettevalmistamine on selgem, kui eelmisel aastal. Ootused iseendale on suurenenud.stock-photo-speech-bubbles-connection-made-with-social-media-icons-set-104741543Lisaks sellele on veel üks väga tähtis muutus – koostöö eesti keele õpetajatega 12. klassis. Oleme lõiminud ühiskonnaõpetuse ja eesti keele/eesti keele teise keelena. Koostöö kogemus ja lõimimine on midagi enneolematult head, sest mul on peale minu pea veel teised pead ning tunde on nädalas kaks korda rohkem. Me saame ühe teemaga tegeleda ja süüvida neljal tunnil nädalas. Koos luues õppeprotsessi on turvalisem tunne nii õpetajatel kui ka õpilastel, sest  õpitakse kahte ainet koos, mis esiteks vähendab töö koormust ja teiseks võimaldab asju paremini selgeks saada. Õpetajad saavad üksteist täiendada oma isiksute, omaduste ja kogemustega.Selle nädala tänu läheb minu kahele kolleegile, kellega on mul võimalus põimuda. Suured tänud, Anu ja Kristine, et olete avatud, siirad ja hoolivad inimesed.Soovin kõigile rohkem hoolimist ja märgake ilmailu! [1] Uudise autor Kiviõli I Keskkooli kooliraadio projektijuht ja 10. klassi õpilane Rauno Põld.Teisi minu postitusi on teil võimalus lugeda minu blogist: seppkerttu.wordpress.com   

PäevikudKerttu SeppComment