Noored Kooli õpib õpipädevuse testide abiga õpilasi paremini toetama

2019. aasta jaanuaris tehti eksamite infosüsteemis kõigile õpetajatele kättesaadavaks Tallinna Ülikooli teadlaste väljatöötatud õpi-, suhtlus- ja enesemääratluspädevuse testid. Testid võimaldavad saada tagasisidet õpilaste õppimisega seotud teadmiste, oskuste, uskumuste ja hoiakute kohta. Sel aastal katsetasid testi läbiviimist meie 12. ja 13. lennu osalejad, aprillis viis TLÜ koolipsühholoogia professor Eve Kikas koos kolleegidega läbi seminari, kus õppisime tulemusi täpsemalt tõlgendama.

NK pikaajaline eesmärk on, et igast Eesti õpilasest kasvab hästi toime tulev, õnnelik ja ühiskonda panustav elukestev õppija. Selle eelduseks on, et õpilastel on õppimiseks vajalikud eelteadmised, oskused ja hoiakud. Usume, et õpipädevuse testid aitavad meie osalejatel enda õpilaste õppimist süsteemsemalt mõista. Üldistatud kujul tulemused saavad sisendiks meie koolitusprogrammi arendamisele ning võimaldavad meil edaspidi oma tegevusele tagasisidet saada. 

Õppimise protsessi skeem. Konstruktid, mida hinnatakse õpi- ja enesemääratluspädevuse mõõdikuga, on toodud värvilisel taustal: uskumused ja õpimotivatsioon, mõtlemine ja tähelepanu, õpistrateegiad, enda tegevuse ja tulemuslikkuse teadvustamine. Rasv…

Õppimise protsessi skeem. Konstruktid, mida hinnatakse õpi- ja enesemääratluspädevuse mõõdikuga, on toodud värvilisel taustal: uskumused ja õpimotivatsioon, mõtlemine ja tähelepanu, õpistrateegiad, enda tegevuse ja tulemuslikkuse teadvustamine. Rasvases kaldkirjas toodud konstruktid on enesemääratluse näitajad. (Allikas: testide juhendmaterjal)

Kui soovid testide kohta rohkem teada saada, võib alustada sellest Õpetajate Lehe intervjuust ning seejärel tutvuda põhjaliku juhendmaterjaliga, mis kirjeldab mõõdetavaid konstrukte, testides sisalduvaid ülesandeid ning võimalusi tulemuste interpreteerimiseks. Iga tegevõpetaja võib vastata enesehindamisküsimustikule, kus saab hinnata enda tegevust õpi- ja suhtluspädevuse arendamiseks.

Joosep Norma