Juurutan õpilastes arusaama, et matemaatikat saab õppida igaüks
Kui elu oli pärast laste sündi sealmaal, et pidin töömaailma naasma, vaevas mind suur segadus, mida edasi teha. Ühest küljest tundus turvaline ja kindel naasta endale tuttavasse teadusvaldkonda, mis oli endiselt põnev ja pakkus väljakutseid. Teisalt tundsin sügavat soovi teha midagi väärtuspõhisemat ja vahetumalt ühiskonda panustada. Aga kust alustada? Teadsin, et Noored Kooli pakub arenguprogrammi ja võimalust juhtida muutusi koolis, aga ka hariduses laiemalt. Sealt hakkas minu uus tee kulgema. Kandideerisin Noored Kooli programmi ning osutusin väljavalituks.
Kogu protsessi vältel kahtlesin endas: kas ikka sobin programmi, kas minus on õpetajat. Samas olin NK programmist nii palju head kuulnud ning teadsin, et kui ei proovi, ei saa kunagi teada. Ning kuigi alguses huvitusin bioloogiast ja loodusõpetusest, jõudsin sügavama eneseanalüüsi järel kooli hoopis matemaatikaõpetajana. Eeldused olid olemas, ma lihtsalt ei olnud endast kunagi mõelnud kui potentsiaalsest matemaatikaõpetajast. Tagantjärele mõistan, et olin kogu aeg selles suunas liikunud: elasin kaasa haridusvaldkonna arengutele, kuulasin taskuhäälinguid haridusest ja seda eriti just matemaatikaõppest. Hakkasin analüüsima, kuidas tänapäeval õppimine käib, mida ja kuidas õpetatakse. Ning miks on siiski palju noori, kes ei omanda keskharidust või isegi mitte põhiharidust. Mis on valesti? Kuidas paremini saaks? Ja kuidas mina saaksin sellesse muutusesse panustada? Kuna need teemad kõnetasid mind aina sügavamalt, teadsin, et see muutus peab algama minust. Praegu olen teist aastat matemaatikaõpetaja ning mu päevad on täis väljakutseid ja enesearengut. Programmis osalemine on olnud minu jaoks elumuutev ja võimestav.
Oma tundides pean väga oluliseks, et igaüks saaks aktiivselt panustada: väga olulisel kohal on oma mõtete ja lahenduste jagamine, teiste jagatust õppimine, oma õppimise mõtestamine. Juurutan arusaama, et ei ole matemaatikas andekaid või andetuid inimesi, kõik on võimelised, see nõuab lihtsalt pingutust, sest õppimine toimub siis, kui on raske. Selgitan lastele ka seda, millised protsessid toimuvad ajus õppimise ajal. Kuna olen ise väga teadmishimuline inimene, loodan, et suudan seda entusiasmi ka oma õpilastele natukegi üle kanda. Ärgitan neid mitte leppima vähemaga, mitte alla andma, kui ei saa aru, vaid seadma endale eesmärgiks ületada takistused. See peabki nõudma pingutust. Ning muidugi peab igas tunnis neile meenutama, et oma õppimise eest on vastutavad nemad ise. Mina saan neid seejuures aidata ja toetada, aga enda õppimist analüüsivad ja järeldusi teevad lõpuks ikka nemad ise.
Olen tänulik, et leidsin Noored Kooli programmi abil endale uue hingamise! On täiesti erinev, kas omandada pelgalt teadmisi, et olla oma ala spetsialist, või päriselt tegeleda millegagi, mis täidab sind sedavõrd, et tunned iga päev, kuidas arened. Jätkan õppimist ja eestvedajana arenemist, sest olen endale südameasjaks võtnud, et iga noor väärib suurepäraseid tingimusi õppimiseks ja kasvamiseks. Suurepäraste võimaluste loomine igale lapsele ei ole lihtne, aga väärib meie kõigi ühist pingutust!