Kius olla julge

110591.jpg

See oli parajasti päikeseline augustipäev, mil lugesin Kadrioru rohelises murus raamatut, mõtted veel suvistes rännakutes, kui helises mu telefon. Teiselpool toru oli haridusamet ühe ettepanekuga.Nimelt kutsuti mind esinema 2015/2016. õppeaasta avakonverentsile, et rääkida Tallinna kooli- ja lasteaiajuhtidele, mis inspireerib üht (Noored Kooli) õpetajat. Oh, kui palju oli siis öelda. Minu suur tuhin lõppes aga hetkel, kui astusin Tallinna humanitaargümnaasiumi aulasse. Kui oled kutsutud direktori juurde, siis ei pruugi see midagi head tõotada. Nüüd aga vaatas mulle vastu Tallinna humanitaargümnaasiumi suure aula täis direktoreid. Ja ma olin end päris vabatahtlikult sellesse olukorda pannud.110574Ma ei tahtnud kõlada nagu keskmine noore õpetaja arvamusavaldus meedias („Noor õpetaja: ma ei salli oma ametit ega õpilasi, töötan koolis ainult pika suvepuhkuse pärast”* või „Noor õpetaja: närtsinud tuhkatriinu lugu”**). Niisiis keskendusin hoopis sellele, kuidas noort õpetajat kui haruldast väljasurevat liiki kooli meelitada ja seal hoida. Kuivõrd tähtis on seejuures meeskond, selle toetus, ühised väärtused ning visioon. Ja mis kõige olulisem – kuidas on koolijuht selle sõbraliku meeskonna (või olgem ausad – naiskonna) kapten ja eeskuju.Tundus, et mu sõnad läksid korda. Pärast 25-minutilist ettekannet ja sama pikka jalavärinat oli mu ümber hulk koolijuhte, kes tänasid mind huvitava ja siira eest ning tegid ettepanekuid koostööks. Mina sain hulga inspiratsiooni ja kiusu olla veelgi julgem***. Vahvat õpetajate kuud!Laura KompNK 7. lend21. kooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja ning 10.c klassijuhataja 


 *Kersti 2015. Noor õpetaja: ma ei salli oma ametit ega õpilasi, töötan koolis ainult pika suvepuhkuse pärast. Delfi Naistekas 19. august.**Varusk, Maigi 2015. Noor õpetaja: närtsinud tuhkatriinu lugu. Õpetajate Leht 22. mai.*** Kotjuh, Igor 2015. Kius olla julge II. Luuletajad luulest. 19 esseed. Kirjastus Kite.