Juhime hariduse keskpärasusest eemale
Noored Kooli programm pole mitte ainult haridus-, vaid ka juhtimisprogramm. Programmi kaudu Eesti koolidesse jõudnud noored näevad õpetamist klassiruumi juhtimisena ning iseennast liidritena, kes suudavad haarata kõik õpilased ühise eesmärgi poole püüdlemisse.Juhtimist defineerida pole lihtne ja internetiotsingut kasutades võiks siia leida mustmiljon tsitaati. Selle jaoks, et iga Noored Kooli osaline saaks enda jaoks aimu selle kohta, mida tähendab olla juht, käiakse vaatlemas ka teiste organisatsioonide juhte.Noored õpetajad käisid vaatlemas väga erineva taustaga juhte: avaliku sektorist (ministeerium) kuni kindlas nišis tegutsevate firmadeni (trükiettevõte), suure konkursiga tööle saanud asekantslerist ise ennast juhiks üles töötanud tegevjuhtideni.Miks on juhtimisele võimalikult laia nurga alt vaatamine ühele õpetajale oluline? Sarnasuselt majandusele varitseb keskpärasuse lõks ka haridust. Olemasolevaga leppimine ei saa olla enam edasiviiv. PISA testide heade akadeemiliste tulemuste kõrval on vaja keskenduda ka muule (nt koolirõõmu tõstmisele) ja seda saavad teha inimesed, kes usuvad igapäevaselt enda rolli muutuste võimalikkuses.
- Oluline on minna lõunale endast targemate inimestega.
- Püüa leida igale isiksusele just talle sobivad tööülesanded - inimesed pole ühesugused.
- Tee seda, mis on omane Sinu olemusele - juhtida võib nii organisatsiooni, teenust, projekti, protsessi, inimesi kui ka kombinatsiooni neist kõigist.
- Juht peab oskama öelda "ei", kuid samas arvestama ka alluvate lennukate ideedega.
- Alluvaid saab motiveerida nii teadlikult kui ka alateadlikult
- Juht on eeskuju, kuid ei pea selleks alati nahast välja pugema - näiteks hoia lihtsalt oma tööruumi uks lahti.