Inglise keele ainedidaktikast
Kuidas saada teada kõik vajalik, et viia läbi põnevaid ja aktiivseid inglise keele tunde? Mine Noored Kooli programmi ja käi inglise keele ainedidaktikas.
Tundsin kogu programmi vältel, kuidas sain igast ainest midagi tähenduslikku, kuid kui minult küsiti seda ühte ainet, mida välja tuua, ei olnud mul küsimustki – see on inglise keele ainedidaktika. Sest ilma selle seminarita ei oleks ma see õpetaja, kes ma olen praegu. Lihtne.
Ainedidaktika oli mõnus kombo meetoditest, reflekteerimisest ja ise proovimisest. Seminar oli alati üks pikimaid ja ma tundsin iga seminari lõpus, et tahaks veel ja veel. Seminarid algasid tihti sellega, et rääkisime kuidas meil läheb, mis on vahepeal koolis töötanud ja mis ei ole. Nendel hetkedel oli selline tunne, et õhku ahmides üritad kõike endasse tõmmata. Kuna meil oli väike grupp ja me kogesime nii sarnaseid asju ka ainealaselt, siis oli sealt lahkudes alati täiesti uus hingamine. Igas seminaris tutvusime uute meetoditega ja tegime neid koos läbi. Ma usun päriselt ka, et nendel nädalatel kui olin nädalavahetusel ainedidaktikas olnud, olin ma oluliselt parem õpetaja kui tavanädalatel.
Olen 3. aastat inglise keele õpetaja Tallinna Kunstigümnaasiumis ja kasutan igapäevaselt materjale, mida kogusin kokku seminarides. Jagan siia lõppu ka soovituse enda NK-ajast – hakka juba esimeses Noored Kooli seminaris täitma ühte tabelit või dokumenti, kuhu paned kirja kõik meetodid ja ideed, mida kuuled. Nüüdseks on minu meetodipangast saanud mitmekümne järjehoidjaga purakas, mille juurde tulen ikka ja jälle tagasi, kui tahan uude nädalasse tuua just seda tunnet – et ma olen eelmisel nädalal olnud Tage ja Kadi ainedidaktika seminaris.
Aitäh, Tage ja Kadi!