Huvitav koolipäev Viljandis
19. veebruari hommikul seadsid 7. lennu Pirita, Kostivere ja Vaida kooli õpetajad auto hääled Viljandi poole, et osaleda Huvitava Kooli mõttekojas. Peale selle oli minul ja Tiinal kanda lauajuhi roll, mis kõlas esialgu aukartust äratavalt. Eriti kui kohale jõudes avastasin oma lauas istumas trühvikarbiga Tarmo Looduse.Pealegi, mida tean mina Viljandimaa haridusest? Võõrkeha tundest hoolimata hakkasid arutelud kiiresti hoogu võtma ning vaated kattusid lauas olijatega nii paljugi. Kolme vestlusringiga tõime laudkonniti kõigepealt välja Viljandi hariduse tugevused ja omapära. Mõistsin, et Viljandilt on palju õppida, näiteks koolides on ettevõtlikkuse programm, karjäärikoordinaatorid, lapsevanemate nõukojad ja muud eri huvigruppide koostööd soosivad algatused. Samuti on Viljandi kutsekoolid väga tasemel, linna koolivõrk korrastatud ja toimiv.Sedavõrd positiivselt lainelt suundusime probleemide juurde. Kuigi neid püüti käsitleda võimalikult Viljandi-keskselt, ei jäänud mulle kõlama palju erinevusi Eesti kooli vajakajäämistest üldiselt. Nii tõid mõttekojas osalejad välja, et koolid ei oska rakendada õppijakeskset õppekava, õpilaste motivatsioon on madal, puudub ühine eesmärk ning koostöö erinevate huvirühmade vahel.Seejärel valis iga laudkond enda jaoks põletavaima probleemi ning pakkus välja, kuidas erinevad huvirühmad võiksid seda lahendada. Niisiis jäi kogu meie mõttetöö valgele A3 paberile, kuid olen kindel, et kõikide osalejate mõtteis käis väike nihe. Oli võimas tunda, kuidas väga erinevad osapooled entusiastlikult ühise eesmärgi nimel tihedat mõttetööd tegid, nii et tagasiside vestlusringist jäi peamise emotsioonina kõlama „väsinud, kuid lootusrikas”.Peale põneva kogemuse oli minul, Tiinal ja Merlel mõttekojas osalemisel eesmärk ka. Nimelt tahame ka oma koolis säärase ürituse korraldada, et luua pind muutusteks ja tegudeks.Suur aitäh Sandrale selle võimaluse ja piltide eest!PS. Loe mõttekojast lähemalt siit: http://huvitavkool.blogspot.com/