Beib on moodne tüdruk

Esimene koolinädal hakkab otsa saama ja käib asjalik valmistumine järgmiseks nädalaks. Enne aga, kui päris uue nädala juurde asume, tuleb teha kokkuvõte möödunud nädala rõõmudest ja muredest.Nagu arvata võis, tõi nädal kaasa palju üllatusi – kui esimesel päeval olid lapsed tundides parajad rüblikud: püsimatud väikesed energiapallid, siis teisipäevast toimus pööre meie tunnirutiinis – minu klass koosnes vaid headest lastest, kes tahtsid õppida, laule analüüsida ja jutukesi lugeda. Kas võis selline muudatus tuleneda asjaolust, et olime eelneval päeval kehtestanud klassi reeglid ja alates teisipäeva-hommikust neid ka järgima hakanud? Ehk tõesti – reeglitest üleastumist karistatakse punase täpiga „Hea õpilase tabelis“. Kümme taolist punast täppi tabelis tähendaks koduse töö saamist, mis suvisel ajal ühelegi lapsele meelt mööda ei ole. Kuna lapsed vaid karistusi välja  mõelda suutsid, pakkus õpetaja omalt poolt ka motivatsioonipaketi – kellel 15 rohelist, ehk hea lapse täpikest koos, saab õpetajaga jäätist sööma minna. Rõõm on öelda, et eelmisel nädalal sai õpetaja nii mõnelegi lapsele jäätist osta, küll läks meelest osta jäätist õpetajale endale – äkki see nädal õnnestub.Põnevaimad hetked on need, kui õpilased oma mõtteid ja emotsioone jagavad. Ühel vahetunnil küsis üks telefonis mänge mängiv poiss justkui muuseas: „Õpetaja, kas sa tead, kes on beib?“. Kuna ma julgustan lapsi ise analüüsima, sõnadele seletusi ja tähendusi leidma, siis loomulikult ei hakanud ma vastust ise pakkuma, vaid küsisin uudishimust pakatades: „Aga kes siis on beib?“. Õpilane vastas ilma pilku tõstmata: „Beib on moodne tüdruk.“. Tõstis siis oma pilgu ja vaatas mulle otsa ja lisas „Sina, õpetaja, oled ju ka moodne tüdruk!“. Ma ei osanud selle peale midagi kosta, tänasin viisakalt ja mõtlesin omaette, et nüüd on minustki saanud beib – tänapäeva laste silmis moodne tüdruk, üllatus missugune.Tahaksin ka hea meelega jagada üht luuletust, mille üks lastest ühes luuletunnis kirjutas – nii mõnedki lennukaaslased on seda juba pidanud kuulama ja usun, et nad on sellest väsinud, kuid ma olen uhke, et mu klassi kõige püsimatum poiss on saanud hakkama just sellise teosega: Kiiks-kaaks, kõikus laevamast,kiiks-käuks kiuksus laevarool,oli see vast hele toon.täpselt nagu minu matemaatikatunnis tõmmatud joon.

Ootan juba põnevusega meie algavat koolinädalat – milliseid uusi sõnu on lapsed õppinud, millised on nende ootused ning mis meist kõigist lõpuks saab. Rõõm on tõdeda, et näen oma kolleegides päev-päevalt aina enam esile kerkivaid õpetajaomadusi ja mul on hea meel, et meil on võimalus siin Viimsis lastele põnevaid asju õpetada ja neilt õppida!