21. sajandi oskuste kütkes

IMG_8870.jpg

Veebruari alguses kirjutas 8. lennu tuutor Kerli, et meil, Noored Kooli rebastel, on võimalus osaleda koos kolme teise Teach For All organisatsiooniga Erasmus+ rahvusvahelises projektis, mille eesmärk on suunata õpilasi ja ka iseendid 21. sajandi oskuste arendamisele. Koos eestlastega osalesid veel Läti, Bulgaaria ja Hispaania esimese aasta õpetajad, kes andsid hiljem oma projektile nime Teach For Skill.Esimene mõte: “Eira kõiki lisategevusi, mis võiksid nõuda tähelepanu niigi napist vabast ajast.”Teine mõte: “Olen ju tahtnud rohkem tunnetada Teach For Alli tegevust ja rahvusvahelises haridusprojektis osalemise võimalus ilmselt iga päev sülle ei kuku. Kandideeri!”Kandideerisin. Osutusin valituks. Algas pooleteistaastane projekt, millest 1/3 on praeguseks läbi. Eestist osalevad veel 8. lennu Sirli ja Marie.Algas konverentsikõnede maraton. Minu jaoks olid esimesed konverentskõned väga pinevad. Need nõudsid kiiret kohanemist, oma arvamuse avaldamist inglise keeles ja hariduse teemadel, võhivõõrastega grupitööd Skype’i vahendusel. Üksteist nägemata tuli 15 minuti jooksul tuli näiteks sõnastada 21. sajandi oskused, rahvusvahelise projekti eelised või koostada esitlusslaide jpm.Teach for SkillsPärast suure pildi kujundamist moodustasime väiksemad grupid. Minu grupp otsustas tähelepanu pöörata koostööoskuse arendamisele. Sain väga õpetliku kogemuse, kuidas sobitada kolme riigi õpetajate ajagraafikuid, et viia läbi sama projekt ja leida aeg, et pidada nõu ning plaani kohandada. Endiselt jätkusid konverentskõned, kus rühmad jagasid oma kogemust ja analüüsisid oma tegevust.Minu, ühe Bulgaaria ja Läti õpetaja projekti lõpptulemusena tuli õpilastel teha oma kodulinna tutvustav ingliskeelne video. Kiviõli 1. Keskkoolist kaasasin projekti 5. klassi, kes pidaski 21. sajandi oskustega tutvumise järel olulisimaks koostööd ja suhtlusoskuse arendamist.Meie kool julgustab ja pöörab erilist tähelepanu ainete lõimimisele. Leidsin, et see projekt on hea võimalus siduda mitut õppeainet. Tegime koostööd eelkõige inglise keele ja arvutiõpetajatega, oma nõu ja jõuga toetas ajalooõpetaja.Tahan siinkohal rõhutada, et ainete lõimimine oli kindlasti võti, mis võimaldas meie 5. klassil ainsana projekti kõik etapid edukalt lõpuni viia. Nelja õpetajaga detaile arutades tulevad tunduvalt kiiremad ja efektiivsemad lahendused; mitut ainet kaasates on projektile pühendumiseks rohkem koolitunde ja seega võimalus tegeleda projektiga süvitsi; õpilane omandab ühe projekti raames rohkem oskuseid.Järgnevalt lühiülevaade tähtsamatest projekti etappidest.

  • Õpilased leidsid põnevat infot partnerriikide, Bulgaaria ja Läti, kohta. (info otsimise oskus)
  • Õpilasi külastas üks Läti noor õpetaja, kes tutvustas oma riiki ja kultuuri. Projekt muutus õpilaste jaoks tähenduslikumaks, kuna saadi infot otse allikast. (praktilise inglise keele rakendamine).
  • Kiviõli linna vaatamisväärsuste kaardistamine ja infootsing, arvutis vormistamine (info otsimise oskus, arvutitunnis MS Wordi kasutamise oskus).
  • Skype’i kohtumine Läti partnerklassiga. NB! Õpilastele väga põnev kogemus (rahvusvahelise suhtluse kogemus, praktilise inglise keele kasutamine, esinemisjulgus).

IMG_8868

  • Rühmade moodustamine, rollide jagamine (koostööoskus, vastutuse võtmine)
  • Projektikeskkonna etwinning.net kasutamine ja blogipostituste kirjutamine. Õpilased kirjutasid iga nädala kohta tagasivaate inglise keeles. Kirjeldasid tegevusi ja analüüsisid, mis neile meeldis/mis mitte ja miks. (eneseanalüüsioskus, praktilise inglise keele kasutamine)
  • Rühmaga videole stsenaariumi kirjutamine (koostööoskus, MS Wordis vormistamise oskus, loomingulisus)
  • Filmimine (tehnika kasutamise oskus, koostööoskus, loomingulisus, vastutuse võtmine, ajaplaneerimine)

IMG_8894 IMG_8899IMG_8887 IMG_8921

  • Videotöötlus (videotöötlusprogrammi kasutamine, koostöö, loomingulisus, korrektse inglise keele kasutamine).
  • Kõigi oma klassi rühmade videode vaatamine, analüüs, tagasiside andmine, oma riigi esindaja valimine (objektiivse analüüsi oskus, edasiviiva ja sisulise tagasiside andmine).
  • Teiste riikide videote vaatamine ja tagasiside andmine.
  • Kokkuvõte – õpilased kirjutasid, milliseid oskuseid nad omandasid, mis läks hästi, millised on õppimiskohad, kuidas iga rühmaliige panustas jm. (eneseanalüüsioskus, teadliku õppimise arendamine, tagasiside andmine).

 Minu õpilased valisid enda klassi esindama ja oma linna tutvustama Loore, Melani ja Sandra video: https://www.youtube.com/watch?v=dyiHJTow6sATeach For Skill projekt läheb septembris edasi ja peaks saama suurejoonelisema ning mõjusama jätku. See ülesanne tundub veidi hirmutav, sest senine projekt oli nii minu kui ka 5. klassi õpilaste jaoks parasjagu väljakutsuv.Samas on mul väga hea meel tõdeda, et kardetud lisatöö oli hoopis väga õpetlik efektiivse ja mängulise õppimise kogemus. Olen nüüd veel enam veendunud, et ühe tervikliku ja põneva ülesande lahendamine muudab õppimise tähenduslikumaks. Muidugi oli projekti jooksul ka raskusi õpilaste innustamisega ja kõik rühmad ei jõudnud videoni, kuid seegi on õppimise koht. Õpilasi motiveeris rahvusvahelise suhtluse ja arvuti kasutamise võimalus, filmimine ning rühmatöö.Olen väga rõõmus, et nii minul kui ka õpilastel on sellest õppeaastast kaasa võtta kogemus, mis näitab, et pikaajalised projektid on võimalik sihikindla ja läbi mõeldud tegevusega edukalt teostada; me saame hakkama ka nende väljakutsetega, mille tulemusi ei ole näha pärast kahte tundi tegutsemist, vaid mitut kuud panustamist.Õnnelik õpetaja Kathriin