Õpiringi materjalid
Õpetamise olemus on õpilase õpikeskkonna kujundamine. Sellest lähtuvad ka käesoleva kogumiku koostajad, esitades küsimuse: kuidas me saame kõige paremini luua keskkondasid, mis toetavad õppimist? Just keskkondasid, sest igaüks meist suhestub ümbritsevaga unikaalsel viisil, lähtudes oma varasematest kogemustest, uskumustest, teadmistest ja oskustest. Seega eeldab teadlik õpetamine arusaamist nii õppimise üldistest seaduspärasustest kui ka õpilase individuaalsetest omadustest.
Noored Kooli meeskond usub, et iga õpilase õppimist toetav õpikeskkond saab kujuneda tõenduspõhiste arusaamade, kohaliku kontekstiga arvestamise ning üheskoos tegutsemise sümbioosis. Kogumikus sisalduvad materjalid toovad kokku teadlaste ja ekspertide teadmised sellest, mis õppimist mõjutab ning pakuvad struktuuri, et nende teemade peale oma kogukonnas mõtelda.
Neid materjale on võimalik kasutada väga erinevates kooslustes ning ulatuses, olgu neist mõned ka inspiratsiooni saamiseks nimetatud:
• õpetaja võib võtta need aluseks, et õpilastega või lastevanematega õppimise olemuse üle arutleda,
• õpetajad saavad nende abil kujundada enda professionaalse arengu õpiringe,
• koolijuht saab analüüsida, kuidas tema kooli kultuur, füüsiline keskkond ja töökorraldus suhestuvad nüüdisaegse arusaamaga õppimisest ja selle toetamisest,
• kogumik võib pakkuda struktuuri, kui disainitakse kooli õppe- või arengukava.
Õpetajate, koolijuhtide, teiste haridusvaldkonna osapoolte ning lastevanematena oleme ka ise ennekõike õppijad. Pideva õppimise kultuuri loojatena saame olla eeskujuks ning luua eeldused, et igal õpilasel tekiks ja säiliks rõõm, usk ja tahtmine õppida.
Materjalid
Õppimist toetava keskkonna kujundamine: õppematerjal