Õpetajana töötamine
Noored Kooli osalejad töötavad koolis esmaspäevast neljapäevani, jaotades 4 päeva peale 0,8-1,0-kohalise töökoormuse. Igal teisel reedel ja laupäeval toimuvad Tallinna Ülikoolis programmi koolitused.
Programmi ajal töötab iga osaleja aineõpetajana, lähtudes oma huvist ja võimekusest, mitte ilmtingimata ülikoolis õpitud erialast. Kui valitud õppeaine ei kattu ülikoolis õpitud erialaga, selgitatakse koos TLÜ ainedidaktikuga välja, kas osaleja on võimeline piisavalt kiiresti selle aine õpetamiseks pädevust omandama.
Noored Kooli õpetajate missioon on haridusliku ebavõrdsuse vähendamine. Esiteks lähtub osalejate koolivalik sellest, kus nende mõju võiks kõige suurem olla. Koolis olles on Noored Kooli osalejate südameasi seista IGA õpilase eest, isegi kui vahel tundub, et mõni õpilane teeb selle väga keeruliseks. Nad seavad igale õppijale kõrged ootused, loovad turvalist õpikeskkonda ja suhteid õpilastega ning algatavad koostööd juhtkonna ja teiste õpetajatega, et selles koolis õpilaste võimalusi suurendada.
Oma aine hästi õpetamisest veelgi olulisemaks peavad Noored Kooli osalejad õpilaste üldpädevuste arendamist, millel on õpilase terviklikus arengus ja elus hakkamasaamises suurim roll. Kõige enam keskendume programmi ajal sellele, kuidas arendada laste õpi- ja sotsiaalseid oskusi. Õpioskused tähendavad nt võimet oma õppimist ise planeerida, sihikindlalt pingutada, raskusi ületada, erinevaid õpistrateegiaid valida ning märgata, milline tegevus oli tulemuslik ja milline mitte. Sotsiaalsed oskused tähendavad võimet erinevates suhtlusolukordades hästi toime tulla, nt sõpru leida, viisakalt käituda, nalja teha, konflikte lahendada, enda ja teiste inimeste emotsioone mõista. Kõik need oskused on elus hästi hakkamasaamise eelduseks.