Toomas Tuul
Lastel on ees põnevad ja vastutusrikkad elud. Mõni neist otsib lahendusi ukse taga koputavale kliimakatastroofile, teine arendab demokraatiat värskelt loodud Marsi-baasis. Mis oskuseid saan mina õpetajana anda neile, kelle elud tunduvad ulmelised ja uskumatud? Usun, et üheks tähtsamaks oskuseks on tasakaalustada optimismi ja ühiskonnakriitilist mõtlemist. Optimism üksinda on naiivne, ühiskonnakriitilisus üksinda aga masendav. Eraldi on mõlemad oskused pimendavad. Koos juhtub aga midagi huvitavat: inimene hakkab nägema samaaegselt probleeme ja võimalusi nende lahendamiseks.
Samuti peab lastel alati olema võimalik eksida ja teha vigu. Hariduspsühholoogilisest vaatevinklist on see õppimisprotsessi vältimatu osa. Kui laps seda ei koge, on ülesanded talle sobimatud ja need vajavad hoolikat läbimõtlemist. Vigade tegemise eelduseks on turvaline keskkond, kus eksimine on au sees ja seda nähakse õppimise ülimalt tähtsa osana.
Minu õpilased õpivad terve elu, juhivad kogukondi erinevatel planeetidel ja loovad seninägematuid lahendusi suurimatele inimkonna väljakutsetele.
Toomas on omandanud bakalaureusekraadi Tartu Ülikoolis psühholoogia erialal ning magistrikraadi samas ülikoolis muutuste juhtimine ühiskonnas erialal. Ta on töötanud Teaduse ja Kultuuri Sihtasutuse Domus Dorpatensis juhatuse liikmena. Toomas on DD StratLab´i koolitaja ja konsultant ning DD Akadeemia tegevjuht. Vabatahtlikuna on ta panustanud Changemakers Summit korraldustiimis, lisaks on ta Ole Rohkem arenguprogrammi mentor. Toomas huvitub kosmose asutamise teemadest, samuti meeldivad talle loomad ja jalgrattaga sõitmine.