Maris Kriggulson
Koolisüsteem kipub olema ühekülgne. Lastel peaks algusest peale tekkima arusaam suurest maailmapildist. Tihti tundub, et õpetaja on liiga kinni oma õpetava aine kavas. Sooviksin seda muuta.
Soovin, et minu lapsed saaksid õppida koolis kus nad saavad aru, mis on matemaatika, mis on keemia ja mis on füüsika laiemalt, mitte ainult õpikutest õppida pähe, mida kontrolltöös on vaja. Ühe õpetliku süsteemse koolipäeva sisse saab põimida kõik eri ained nii, et lapsel tekib arusaam suurest pildist - miks peab jänes nii kiire olema, miks tal on suured kõrvad, miks ta vahetab värvi, kuidas ta hüppab, millised jäljed maha jätab? Miks aga elevant saab olla aeglane? Matemaatika, loodus, füüsika, keemia, eesti keel, kunst, kehaline kasvatus - kõike saab kasutada ühes tunnis nii, et lastel on põnev, nad mõtlevad, arvutavad, arutlevad, võrdlevad ja kasutavad kujutlusvõimet.
Sooviksin lastele anda edasi oma praktilisest kogemusest põllumajanduses, ettevõtluses ja laiemalt loodusest omandatud kogemusi, et neil oleks võimalus mõista laia maailma pilti.
Maris on omandanud Eesti Maaülikooli bakalaureuse- ja magistrikraadi veterinaaria erialal. Ta on OÜ HiiuMari tegevomanik ja OÜ Dagovet omanik ja loomaarst. Lisaks on ta töötanud Haapaveden Kaupunki valla loomaarstina ja Hyvinkään Hevossairala loomaarsti internina. Maris on Hiiumaa koduta loomade turvakodu vabatahtlik ja asutas koos perega Hiiumaa Ratsaspordi Klubi. Ta on teinud puuetega lastele hobuteraapiat ja juhendanud treeninguid. Vabal ajal meeldib perega Marisele looduses matkata ja purjetada.