Keidi Fomotškin
Keidi on omandanud Tartu Ülikooli bakalaureusekraadi ajaloo erialal. Ta on töötanud Holstre koolis ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetajana ja püsiannetuste kogujana Varjupaikade MTÜ-le. Keidi on juhtinud minifirmasid ja olnud kokandusringi juhendaja. Vabal ajal meeldib Keidile käia looduses, avastada ajaloolisi paiku, olla koos oma lähedaste ja koduloomadega, kokata, muusikat kuulata ning lugeda.
Minu arvates peaks koolides tõhustama eelkõige üldpädevuste arendamist. Näiteks õpioskuste arendamisel pöörata veel rohkem tähelepanu seoste loomisele ning kasutada õppeainete lõimimist, et aidata õpilasel omandatut paremini meelde jätta ning avardada ühtlasi tema silmaringi. Seejuures on oluline erinevate õpetajate ja õppeainete vaheline koostöö.
Seoste nägemine, lõiming ja silmaringi avardamine aitab kaasa tuupimisvaba õppimise kujundamisele, tänu millele muutuks ka õppimisprotsess õpilaste jaoks põnevamaks.
Samuti on oluline vähendada õpilaste hirme, nagu kartust eksida, esineda, oma arvamust avaldada ja mugavustsoonist välja tulla. Erinevate meetodite rakendamise abil saan aidata kaasa julge klassikeskkonna loomisele. Näiteks kasutades meeskonnatööd arendada õpilaste analüüsimisvõimet jõukohaste ülesannetega ning aidata õpilastel märgata, et eksimine ja vigadest õppimine on osa õppeprotsessist. Ühtlasi pean oluliseks õpilaste allika- ja ühiskonnakriitilise mõtlemise arendamist.
Rõhku peab panema ka kiusamise ja tõrjutuse vähendamisele. Kiusamine mõjutab nii laste vaimset tervist, enesekindlust kui ka õppimist. Igal lapsel on õigus väga heale haridusele ja ka turvalisele ning sõbralikule koolikeskkonnale. Õpetajana saan innustada õpilasi oma muredest rääkima ning koos lahendusi leidma. Nähes kiusamist või tõrjumist on mul võimalus rääkida oma tähelepanekutest koolipsühholoogile või klassijuhatajale.