Kalju-Karl Kivi

Usun, et üldiselt on Eesti haridussüsteem heas seisus. Progress on ikkagi positiivses suunas. Suheldes aga sõpradega, kes on ise õpetajad, näen, et areng saaks olla veelgi kiirem.

Eelkõige usun pedagoogika puhul individuaalsesse lähenemisse. Kuidas tuua esile ja arendada just neid oskuseid, mida lapsed ja noored iseendas kannavad? Samas säilitades ikkagi üleüldine riiklik õppekava ja meetod. Peenhäälestus individuaalse ja kollektiivse meetoodika vahel, on ilmselt üks keerulisemaid küsimusi.

Üheks hea hariduse tagatiseks on kindlasti motiveeritud ja oma elukutset armastav õpetaja. Hea õpetaja aga peab omama endas tugevat tööeetikat, samas olema piisavalt paindlik, et mõista õpilase personaalset hetkeseisu kui ka tuleviku potensiaali. Oskus suunata, motiveerida ja hoida üleval huvi õppimise vastu, on parim mida õpetajana saab edasi anda. Hea hariduse eelduseks on hea õpetaja.

Kalju-Karl on omandanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia humanitaarteaduste bakalaureusekraadi lavastaja erialal. Varasemalt on ta õppinud Eesti Kunstiakadeemias stsenograafiat ning Soomes Turku Kunstiakadeemias näitlemist. Kalju-Karl on töötanud teatri- ja filmikunstnikuna ning teinud nii lavastaja kui näitlejana koostööd erinevate teatritega. Ta on andnud asendusõpetajana teatritunde ja -ringe.

Vabal ajal võib teda märgata jalutamas looduses või linna parkides.

Kärt Lehis16lend