Kaidi Rätsep
Kui koolis on õpilasel tunne, et ta õpib kellegi teise jaoks, sest keegi teine seda nõuab, siis on see vale tunnetuse loomine. Sellise tunnetusliku aspekti mõju on suur, sest õppija efektiivsuse kõige suurem mõjutaja on tema ise. Mina õpin kõige paremini olukorras, kus olen veendunud, et õpitu on mulle vajalik ja olles teadlik, millises olukorras ja kuidas õpitut hiljem efektiivselt kasutada.
Arvan, et iga lapse väga hea hariduse saamist toetaks lapse arusaam sellest, kuidas efektiivselt õppida ja miks-kus-kuidas õpitut vajaduspõhiselt kasutada. Efektiivse õppimise õppimine ja oskus saadud infot vajadusel kasutada on õpilase - ja õpetaja - tervikliku arengu jaoks tähtsad. Kui õpetaja juba oskab efektiivselt õppida või ta alles õpib efektiivselt õppima (ja aega planeerima), siis on tal paremad võimalused seda oma õpilastele õpetada. Teisalt tähendab efektiivne õppimine ka seda, et õpitut reaalselt kasutatakse ja osatakse kasutada. Seda peaks minu arvates õpetaja õppima ja suutma teistele edastada.
Kaidi on omandanud Tallinna Ülikooli bakalaureuse- ja magistrikraadi Lähis-Ida ja Aasia kultuuriloo erialal ning Tartu Ülikooli üldkeeleteaduse doktorikraadi. Ta on töötanud Eesti Keele Instituudis teadus- ja uurimistegevuste assistendina ja SOL Baltics toateenijana.
Kaidi on olnud vahetusüliõpilane Türgis Ankara keeltekoolis ning on Eesti Teenindus- ja Kaubandustöötajate Ametiühingu juhatuse liige. Vabal ajal meeldib talle suvilas puhata.