Anni Tungel

Oluline on lastele näidata, milline on õpetatava väärtus nende elus, et tekitada nendes huvi. Mina usun, et üks parimaid viise on esmalt kaardistada laste enda huvid ning soovid ja üritada neid siduda õpetatavaga. Oma töö käigus olen õppinud, kui oluline on individuaalsustega arvestamine. See on tihtipeale keeruline, kuid väärib pingutust. Igal lapsel ja klassil on erinev iseloom, erisugused teadmised, soodumused, huvid ja motivatsioonid, kuid õpetaja ülesanne on neid oma töös võimaluste piires arvesse võtta.

Lisaks usun, et üks parimaid viise teadmiste omandamiseks on praktiline lähenemine ja õpetatava näitlikustamine. See aitab inimestel paremini luua paralleele kirjutatu ja välismaailma vahel, annab hea võimaluse meeskonnatöö oskuste arendamiseks ja kinnistab teadmisi. Kuid kõige olulisem on siiski see, et hariduses töötaksid inimesed, kes märkaksid murekohti; tunneks, et nad on valmis andma oma panuse hariduse parandamiseks ja tunnevad oma tööst rõõmu. Muidugi on laiemalt vaadates oluline ka see, et muutuste teostamiseks oleks õpetajal olemas kõikvõimalikud vahendid, toetavad inimesed ja keskkond.

Kärt Lehis16lend