Eestvedamine

 
 
Noored Kooli õpetajad

Kas õpetaja on juht?

Meie näeme õpetajat õppimisprotsessi juhina, kellel on vastutus oma õpilaste ees. See juhtimine on üsna “tavalise” juhtimise moodi, ainult et osakondade või meeskondade nimetused on 4.A, 6.C ja 11.B. Õpetaja-juht seab eesmärgid, lähtudes riiklikust ja kooli õppekavast, teeb plaani, kuidas oodatud tulemusi saavutada, kaasab oma meeskonnaliikmed (õpilased, kolleegid ja lapsevanemad) ja hindab, kuivõrd liigutakse eesmärkide suunas või on need juba saavutatud. Õpetaja-juht vastutab selle eest, et IGA meeskonna liige (õpilane) saavutaks seatud eesmärgid, sest näiteks korrutustabelit teadmata läheb järgmistes klassides õppimine keeruliseks. 

Kuidas arendab programm eestvedamisoskusi?

Koolitusprogrammi fookuses on enesejuhtimine ja -analüüs, suhete loomine, inimeste jõustamine, koosloome, süsteemne ja strateegiline mõtlemine, valdkondlikud ekspertteadmised ning eesmärgipärane tegutsemine.

Eestvedamisoskused saavad areneda vaid praktiseerimise ja refleksiooni tulemusena. Iga Noored Kooli osaleja viib teisel õpetamisaastal oma koolis ellu tõenduspõhise koosloomeprojekti, kaasates teisi õpetajaid, kooli juhtkonda, õpilasi ja/või lapsevanemaid. Projektide eesmärk on lahendada mingit probleemi, mis just selles koolis õpilaste edasiõppimise võimalusi tagasi hoiab, ja siht on, et projekt jätkuks ka siis, kui osaleja on programmi lõpetanud.

 
 
11. lend lõpetamisel

11. lend lõpetamisel

Kaheaastase arenguprogrammi tulemusel on Noored Kooli osaleja ennastjuhtiv ja kollektiivne süsteemsete muutuste eestvedaja.