Noor õpetaja Nooruse koolis ja Noored Koolis - 17. lennu osaleja Siim Usin kirjutab, kuidas programm toetab tema arengut

Noored Kooli osaleja Siim Usin

Siim Usin on Noored Kooli 17. lennu osaleja ning õpetab Kuressaare Nooruse Koolis ajalugu ja ühiskonnaõpetust.


Haridussüsteemis jalad alla saamine nõuab mitte ainult õpetaja eriala tundmist, vaid ka sügavamat arusaamist õpetamise kunstist ja inimestevahelistest suhetest klassiruumis. Alustades oma teekonda esimese aasta ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetajana Kuressaare Nooruse koolis, astusin sammu haridusmaailma, mille tegi võimalikuks Noored Kooli programm.

Noored Kooli on minu jaoks mitte ainult õpetajakoolitus, vaid terviklik tugi- ja arenguprogramm, mis on aidanud mul kasvada ja õitseda õpetajana. Usun, et see programm annab mulle kindla vundamendi, et jätkata oma haridusteekonda innustunult ja tulemuslikult. Minu kogemus esimese aasta õpetajana Noored Kooli toel on olnud imeline samm minu professionaalse kasvu suunas.

Õpetajaks olemine ei ole vaid akadeemiliste teadmiste edastamine. See on kunst, kuidas luua sidet õpilastega ja inspireerida neid õppima.
— Siim Usin

Programmi suureks plussiks pean ma võimalust jagada oma teekonda teiste samasuguste entusiastlike algajatega. Me õpime üksteiselt, jagame muresid, rõõme ja eduelamusi. Selle tugivõrgustiku inimesed on muutunud minu jaoks olulisteks toetajateks, nõuandjateks ja sõpradeks.

Siim Noored Kooli linnalaagris Narvas

Programmi oluliseks osaks on ka mitmekesised koolitused ja mentorlus, mis aitab meil enda pedagoogilisi oskusi täiustada. Õppides kogenud õpetajatelt ja ekspertidelt, saame vajaliku teadmistepagasi, et olla tõhusad õpetajad ja haridusmaastikul uuendusmeelsed mõtlejad.

Kuid õpetajaks olemine ei ole vaid akadeemiliste teadmiste edastamine. See on kunst, kuidas luua sidet õpilastega ja inspireerida neid õppima. Programmis olen arendanud lisaks aineteadmistele ka enda suhtlemisoskusi ja empaatiavõimet. See on loonud aluse minu mitmekülgsele õpetamisstiilile, mis pöörab tähelepanu õpilaste individuaalsetele vajadustele ja õppimisstiilidele.

Minu esimene aasta Kuressaare Nooruse koolis on olnud täis väljakutseid ja avastusi. Kooli õhkkond on soodne minu arengule ja õpetamisele. Kogu personal on avatud ja toetav, pakkudes mulle võimalust kohandada õppekava vastavalt oma pedagoogilistele eelistustele. Lisaks on kool loonud keskkonna, kus julgustatakse uuendusmeelsust ja kriitilist mõtlemist nii õpilaste kui ka õpetajate seas.

Kolleegide toetus, koolitused ja võimalus pidevalt õppida on teinud minu õpetaja tee algusest rikkaliku ja innustava kogemuse.